Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft verliest op Xbox en MSN

Microsoft maakt verlies op de divisie 'Home and Entertainment' , waar spelcomputer Xbox onder valt. Ook op MSN wordt verlies geleden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van het derde kwartaal die Microsoft bij de Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission (SEC) heeft ingeleverd. Vier van de zeven divisies van het softwarebedrijf maken verlies. 'Home and Entertainment' verloor in de drie maanden tot 30 september 177 miljoen. In dezelfde periode vorig jaar verloor het softwareconcern op deze divisie nog 'maar' 68 miljoen dollar. Daarmee is 'Home and Entertainment' verreweg de slechtst presterende afdeling. Microsoft heeft de prijs van zijn gameconsole twee maal verlaagd. De prijsverlagingen waren nodig om overeind te blijven in de concurrentiestrijd met marktleider Sony die met de PlayStation 2 nog altijd de populairste spelcomputer in huis heeft. MSN doet het eveneens belabberd. De internetafdeling zag in drie maanden 97 miljoen dollar in rook opgaan, aldus Webwereld.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in