Overslaan en naar de inhoud gaan

Meteo Marketing - Koop een drukgebied

Dat er in iedere branche actief gezocht wordt naar mogelijkheden om inkomsten te genereren is niets nieuws. Maar dat ook meteorologen naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat er in iedere branche actief gezocht wordt naar mogelijkheden om inkomsten te genereren is niets nieuws. Maar dat ook meteorologen naar nieuwe inkomstenbronnen zoeken is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Tijdens een creatieve brainwave onder Duitse meteorologen kwam het idee geld te verdienen met ? hoe kan het ook anders ? hoge- en lagedrukgebieden. Deze gebieden krijgen traditioneel een naam, die veelvuldig wordt genoemd in weerberichten, kranten en nieuwsbulletins. Maggi zag als eerste deze opportunity, om op deze manier haar product aan de man te brengen.

related partner content for mobile comes here

Het weer ingezet als marketinginstrument. Het vak marketing heeft er een innovatieve vertakking bij gekregen: meteo-marketing. Voor 299 euro is een hogedrukgebied te koop; 199 euro betaalt u voor een lagedrukgebied. Aan aantrekkelijke investering om marketing te bedrijven door een weerfront te adopteren.

Zoals ons alle bekend neemt de uitdaging voor iedere marketeer, om bij iedere actie de creativiteit tot het uiterste uit te dagen, in het huidige tijdsbeeld extreme vormen aan. Steeds vaker blijkt het noodzakelijk te zijn om op eigentijdse wijze methoden in te zetten om een bepaald merk of propositie op een efficiënte manier aan het voetlicht te krijgen.

Het blijkt soms echter dat er oplossingen uit onverwachte hoek kunnen komen. Dit wordt op unieke wijze geïllustreerd door een actie van de bouillonblokjesfabrikant Maggi. Een oplettende geest binnen dit concern heeft afgelopen weekend het hogedrukgebied 'gekocht' dat Duitsland het afgelopen weekend heeft verwend. Van de adoptie van dit warmtefront is door de Duitse meteorologen op verschillende radio- en televisiestations melding gemaakt.

En nu maar hopen op een warme zomer met een veelvoud aan hogedrukgebieden. Ik zie de 'Ola-zaterdagen' en de 'Nivea-stranddagen' al door Helga van Leur worden voorspeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in