Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste Nederlandse sites liggen stil

Op het grootste deel van de Nederlandse websites gebeurt niets. Dat blijkt uit een onderzoek dat vorige week werd uitgevoerd door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatie.net volgde 7 dagen lang de verrichtingen van bijna duizend sites.
De 50 best bezochte websites (5 procent van alle onderzochte sites) waren
verantwoordelijk voor 81 procent van het gezamenlijke internetverkeer.
Gemiddeld waren elk van deze websites goed voor ongeveer 48 duizend hits
per dag. 336 Websites (34 procent van het totaal) werden gedurende een of meer dagen van de week niet bezocht.

related partner content for mobile comes here

De tegenvallende bezoekersaantallen hebben volgens Robert Hack van Communicatie.net verschillende oorzaken: "Met een pull medium als het internet is het voorlopig niet mogelijk om iemand een boodschap ‘door de strot te duwen’. Dat heeft grote gevolgen voor vorm en inhoud. Veel managers beseffen niet dat een website echt iets te bieden moet hebben." Ook tijd en geld zijn volgens Hack een probleem.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in