Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Verversen van banners mag’

Het automatisch verversen van banners op sites is niet erg, als de adverteerders maar op de hoogte worden gebracht dat dit gebeurt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt het Internet Advertising Bureau (IAB) naar aanleiding van een bericht van Planet Internet afgelopen vrijdag, waarin enkele sites werden beticht van het flatteren van hun advertentiecijfers, aldus Emerce. Sites zouden, als een pagina lang 'stilstaat', na enige tijd een nieuwe banner presenteren. Volgens Planet zijn dit ‘opmerkelijke methodes om cijfers voor adverteerders er gunstiger uit te laten zien’. Volgens Silvio de Groot van Lycos is het verversen niets nieuws. Lycos.com is één van de beschuldigde sites. "Ik vond het een beetje een dom bericht. Als iemand lang op een pagina zit, is er niks op tegen om een nieuwe banner te laten zien." Volgens hem maken meerdere sites gebruik van deze methode. IAB Nederland is van mening dat deze ‘refreshing’ van de banner bij de opdrachtgever bekend moet zijn.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in