
Pietersma: 'Laat mensen denken over iets wat ze goed kunnen en ze zijn meer geneigd om hun ongezonde gedrag aan te passen. De boodschappen van instellingen als Sire en Postbus 51 geven kijkers vaak het gevoel dat ze stom bezig zijn en dat ze daarom hun gedrag moeten veranderen. Daardoor hebben de campagnes hierdoor minder kans van slagen.'
Mensen willen simpelweg niet horen dat ze iets verkeerd doen, concludeert ze. 'Ze kijken of luisteren misschien wel naar de boodschap, maar hij komt niet binnen.' Pietersma voerde voor haar promotie elf onderzoeken uit, waarbij zij de reacties van een paar honderd proefpersonen bekeek. Mensen willen zich goed voelen over zichzelf, was een van de belangrijkste conclusies.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee