Overslaan en naar de inhoud gaan

'Meer effect reclame met complimentje vooraf'

Reclame over gezond leefgedrag heeft een beter effect als de consument eerst een complimentje krijgt. Dat zegt psychologe Suzanne Pietersma…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pietersma: 'Laat mensen denken over iets wat ze goed kunnen en ze zijn meer geneigd om hun ongezonde gedrag aan te passen. De boodschappen van instellingen als Sire en Postbus 51 geven kijkers vaak het gevoel dat ze stom bezig zijn en dat ze daarom hun gedrag moeten veranderen. Daardoor hebben de campagnes hierdoor minder kans van slagen.'

related partner content for mobile comes here

Mensen willen simpelweg niet horen dat ze iets verkeerd doen, concludeert ze. 'Ze kijken of luisteren misschien wel naar de boodschap, maar hij komt niet binnen.' Pietersma voerde voor haar promotie elf onderzoeken uit, waarbij zij de reacties van een paar honderd proefpersonen bekeek. Mensen willen zich goed voelen over zichzelf, was een van de belangrijkste conclusies.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in