Consument kijkt meer naar aanbiedingen in supermarkt
Ook gaat ruim een derde minder vaak uit eten. Luxe eten en afhalen en bezorgen van eten is er ook minder bij. Zelfs de kantine wordt vaker overgeslagen: een kwart neemt vaker een lunchpakket mee naar het werk.
Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek in opdracht van adviesbureau Deloitte. Dat minder mensen uit eten gaan, is positief voor de supermarken. Alleen zorgt de populariteit van aanbiedingen weer voor prijsdruk voor de supers, concludeert Deloitte. 'Het voordeel lijkt dus vooral voor de consument te zijn', zegt Paul Op Heij, partner bij Deloitte.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBijna driekwart van de consumenten vergelijkt de prijzen van supermarkten met elkaar, meestal aan de hand van de weekfolders. Maar een groep van 27 procent vergelijkt de prijzen nooit, laat het onderzoek zien. Iets meer dan de helft van de consumenten denkt wel dat het gemiddelde prijsniveau in de supers sinds vorig jaar is gestegen.
De onderzoekers noemen het verder opvallend dat slechts 18 procent van de consumenten tegen de koopzondag is. 'Een ruime meerderheid staat positief tegen de koopzondag, maar varieert wel van mening als het gaat om de frequentie. Bijna 30 procent vindt een koopzondag per maand voldoende. Een even grote groep zou graag willen dat er vaker een koopzondag was.'
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid