Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediamarkt Duitsland scoort kersthit met wild kabouterfeest

Geen sentimentele boodschap, maar kots, harde muziek en dronken tuinkabouters
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De nieuwe kerstfilm van de Duitse elektronicaketen Mediamarkt is een hit. Voor mediamarkt geen tranentrekker, maar plat entertainment. In de video ‘Zipfelrausch’ (een ‘zipfelmütze’ is een puntmuts, en ‘rausch’ betekent dronken worden) zie je hoe tuinkabouters helemaal los gaan op kerstavond.

related partner content for mobile comes here

Wild feest


Het filmpje begint met een kater die overgeeft op een tuinkabouter. Zodra de mensen vertrokken zijn, komen de kabouters tot leven. Ze dringen het huis binnen om de kat een lesje te leren, maar dan zien ze alle elektronica, drank en knappe porseleinen poppetjes. Ze zetten muziek op (‘Get Ready For This’ van 2 Unlimited) en bouwen een wild feest. Als de mensen thuiskomen, is het een complete chaos.

Het filmpje begint met een kater die overgeeft op een tuinkabouter. Zodra de mensen vertrokken zijn, komen de kabouters tot leven. Ze dringen het huis binnen om de kat een lesje te leren, maar dan zien ze alle elektronica, drank en knappe porseleinen poppetjes. Ze zetten muziek op (‘Get Ready For This’ van 2 Unlimited) en bouwen een wild feest. Als de mensen thuiskomen, is het een complete chaos.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Kerststress


Volgens Mediamarkt willen mensen zo vlak voor kerst graag even stoom afblazen. Tijdens kerst streven we naar perfectie: het ideale geschenk, een uitgebreid diner. Marktonderzoeksbureau GfK deed onderzoek in opdracht van Mediamarkt en daaruit blijkt dat Duitsers enorme kerststress ervaren. De boodschap van Mediamarkt: laat die hoge verwachtingen los en gun jezelf eens wat lol.

Volgens Mediamarkt willen mensen zo vlak voor kerst graag even stoom afblazen. Tijdens kerst streven we naar perfectie: het ideale geschenk, een uitgebreid diner. Marktonderzoeksbureau GfK deed onderzoek in opdracht van Mediamarkt en daaruit blijkt dat Duitsers enorme kerststress ervaren. De boodschap van Mediamarkt: laat die hoge verwachtingen los en gun jezelf eens wat lol.

Inmiddels is de video zo'n 12 miljoen keer bekeken op YouTube.

3D-animatie en augmented reality


De video is gemaakt door bureau Zum Roten Hirschen en geanimeerd door The Mill. Deze animatiestudio won vele prijzen en werkte mee aan de eerste twee Harry Potter-films. Het is een grote campagne: je ziet ‘m in de winkel, bioscoop en op tv.

De video is gemaakt door bureau Zum Roten Hirschen en geanimeerd door The Mill. Deze animatiestudio won vele prijzen en werkte mee aan de eerste twee Harry Potter-films. Het is een grote campagne: je ziet ‘m in de winkel, bioscoop en op tv.

Verder werkt Mediamarkt samen met Facebook. Het is de eerste Duitse adverteerder die aan de slag gaan met de nieuwe augmentedreality-filter.

Mediamarkt versus Saturn


Volgens marketingdirecteur Thomas Hesse zet deze campagne de toon voor de marketingcommunicatie in 2018. Mediamarkt wil zich duidelijk onderscheiden van concurrent Saturn, die onlangs de emotionele merkcampagne 'Du kannst mehr' (je kunt meer) presenteerde. Bij Saturn gaat het om jezelf verrijken met technologie, bij Mediamarkt draait het veel meer om entertainment.

merkcampagne 'Du kannst mehr' (je kunt meer) presenteerde. Bij Saturn gaat het om jezelf verrijken met technologie, bij Mediamarkt draait het veel meer om entertainment.

(je kunt meer) presenteerde. Bij Saturn gaat het om jezelf verrijken met technologie, bij Mediamarkt draait het veel meer om entertainment.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in