Overslaan en naar de inhoud gaan

'Margriets Betere Wereld'

Margriet lanceert het multimediale concept 'Margriets Betere Wereld'. Lezers kunnen op dit platform maatschappelijke initiatieven en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Middels het online platform wil Margriet lezeressen helpen om zich in te zetten voor goede doelen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat ruim vijftig procent van de Nederlandse vrouwen incidenteel tijd investeert in een goed doel, of hier graag tijd voor zou willen vrij maken. In de praktijk wordt zij echter geconfronteerd met verschillende hindernissen. Veel vrouwen weten niet hoe ze passieve deelname kunnen omzetten in actieve deelname.

related partner content for mobile comes here

Ruim een derde van de vrouwen heeft daarnaast het gevoel in haar eentje toch niets te kunnen betekenen voor een goed doel. En ruim een kwart weet niet hoe zij in contact kan komen met gelijkgezinden om samen de handen ineen te slaan. Voor bijna vier op de tien vrouwen geldt dat ‘goede doelen’ een thema is dat regelmatig ter sprake komt in hun sociale omgeving.

Margriets Betere Wereld-platform biedt 70 vrouwen een jaar lang de mogelijkheid hun eigen goede doel of project bij alle vrouwen in Nederland onder de aandacht te brengen. Op dit moment houden 59 deelneemsters hun eigen weblog bij waarin ze vertellen en laten zien wat ze allemaal ondernemen om hun goede doel te ondersteunen. Verder kunnen ze hier contact leggen met andere vrouwen en oproepjes plaatsen. Via de website kunnen vrouwen zich bovendien opgeven voor de elf resterende plaatsen. Margriet stelt aan iedere deelneemster 1500 euro te beschikking.

Het tijdschrift verwacht met dit platform haar lezers nóg sterker aan zich te kunnen binden, print en online nog meer met elkaar te verbinden en bovendien een jongere doelgroep aan te spreken. 'Margriets Betere Wereld' past daarnaast in de andere initiatieven die het tijdschrift de afgelopen jaren heeft ontplooid, zoals Margriet Winter Fair, de specials en boeken, en het recentelijk gelanceerde Margriet TV.

De lancering van het platform wordt ondersteund met de uitgave van een glossy die in het teken staat van het thema 'Een betere wereld begint bij Margriet'. Van elk nummer dat in de losse verkoop wordt verkocht, gaat €0,30 eurocent naar de goede doelen van ‘Margriets Betere Wereld’. Het nummer blijft dan ook gedurende vier weken in de winkel verkrijgbaar voor een zo hoog mogelijke opbrengst.Margriets Betere Wereld krijgt ook een plek in de wekelijkse uitgave van Margriet, daarnaast wordt de introductie onder de aandacht gebracht via een landelijke outdoor campagne, een radiocommercial, bannercampagne, POS-materiaal op de winkelvloer en free publicity.

Qi is als digital branding agency verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en het design van Virtual Affairs heeft de ontwikkeling en de bouw voor haar rekening genomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in