'Margriets Betere Wereld'


Middels het online platform wil Margriet lezeressen helpen om zich in te zetten voor goede doelen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat ruim vijftig procent van de Nederlandse vrouwen incidenteel tijd investeert in een goed doel, of hier graag tijd voor zou willen vrij maken. In de praktijk wordt zij echter geconfronteerd met verschillende hindernissen. Veel vrouwen weten niet hoe ze passieve deelname kunnen omzetten in actieve deelname.
Ruim een derde van de vrouwen heeft daarnaast het gevoel in haar eentje toch niets te kunnen betekenen voor een goed doel. En ruim een kwart weet niet hoe zij in contact kan komen met gelijkgezinden om samen de handen ineen te slaan. Voor bijna vier op de tien vrouwen geldt dat ‘goede doelen’ een thema is dat regelmatig ter sprake komt in hun sociale omgeving.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMargriets Betere Wereld-platform biedt 70 vrouwen een jaar lang de mogelijkheid hun eigen goede doel of project bij alle vrouwen in Nederland onder de aandacht te brengen. Op dit moment houden 59 deelneemsters hun eigen weblog bij waarin ze vertellen en laten zien wat ze allemaal ondernemen om hun goede doel te ondersteunen. Verder kunnen ze hier contact leggen met andere vrouwen en oproepjes plaatsen. Via de website kunnen vrouwen zich bovendien opgeven voor de elf resterende plaatsen. Margriet stelt aan iedere deelneemster 1500 euro te beschikking.
Het tijdschrift verwacht met dit platform haar lezers nóg sterker aan zich te kunnen binden, print en online nog meer met elkaar te verbinden en bovendien een jongere doelgroep aan te spreken. 'Margriets Betere Wereld' past daarnaast in de andere initiatieven die het tijdschrift de afgelopen jaren heeft ontplooid, zoals Margriet Winter Fair, de specials en boeken, margriet.nl en het recentelijk gelanceerde Margriet TV.
De lancering van het platform wordt ondersteund met de uitgave van een glossy die in het teken staat van het thema 'Een betere wereld begint bij Margriet'. Van elk nummer dat in de losse verkoop wordt verkocht, gaat €0,30 eurocent naar de goede doelen van ‘Margriets Betere Wereld’. Het nummer blijft dan ook gedurende vier weken in de winkel verkrijgbaar voor een zo hoog mogelijke opbrengst.Margriets Betere Wereld krijgt ook een plek in de wekelijkse uitgave van Margriet, daarnaast wordt de introductie onder de aandacht gebracht via een landelijke outdoor campagne, een radiocommercial, bannercampagne, POS-materiaal op de winkelvloer en free publicity.
Qi is als digital branding agency verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en het design van www.margrietsbeterewereld.nl. Virtual Affairs heeft de ontwikkeling en de bouw voor haar rekening genomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid