‘Liever de dealer’ keert terug


Drieduizend autobedrijven en auto-importeurs die verenigd zijn in Bovag/NDA (Nederlandse Dealer Associatie) en RAI betalen de aftersalescampagne.
De terugkeer van ‘Liever de dealer’ is opmerkelijk, want Bovag/NDA zette de slogan eind 2003 bij het grof vuil. Begin dit jaar noemde een Bovag-woordvoerder in het vakblad AutomobielManagement de Liever de dealer-campagne ‘verouderd’, vooral ook omdat de slogan niet meer kon. ‘Die slogan hield ook een vergelijking in. Liever dan wat? Historisch zat er een idee achter, maar nu zouden we die niet meer snel voeren.’
Ook de secretaris van de NDA noemde de slogan te oud. ‘De campagne heeft járen gelopen, het is genoeg geweest.’ Maar nu roemt de secretaris van RAI Afdeling Auto’s in de Bovagkrant de slogan ‘Liever de dealer’ juist: ‘Het is een korte, sterke leus.’ Het lijkt er dus op dat NDA/Bovag voor de RAI is gezwicht, nu RAI de door NDA versmade slogan weer centraal in de gezamenlijke campagne plaatst.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Liever de dealer-campagnes liggen stil sinds 2003. De laatste tv-campagne, van Roorda, is van 2002. De slogan ‘Liever de dealer’ stamt uit 1996.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid