Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Liever de dealer’ keert terug

De in 2003 afgedankte slogan ‘Liever de dealer’ keert terug in de reclame. De bekende slogan is de spil van een nieuwe door Crossmarks…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Drieduizend autobedrijven en auto-importeurs die verenigd zijn in Bovag/NDA (Nederlandse Dealer Associatie) en RAI betalen de aftersalescampagne.
De terugkeer van ‘Liever de dealer’ is opmerkelijk, want Bovag/NDA zette de slogan eind 2003 bij het grof vuil. Begin dit jaar noemde een Bovag-woordvoerder in het vakblad AutomobielManagement de Liever de dealer-campagne ‘verouderd’, vooral ook omdat de slogan niet meer kon. ‘Die slogan hield ook een vergelijking in. Liever dan wat? Historisch zat er een idee achter, maar nu zouden we die niet meer snel voeren.’

related partner content for mobile comes here

Ook de secretaris van de NDA noemde de slogan te oud. ‘De campagne heeft járen gelopen, het is genoeg geweest.’ Maar nu roemt de secretaris van RAI Afdeling Auto’s in de Bovagkrant de slogan ‘Liever de dealer’ juist: ‘Het is een korte, sterke leus.’ Het lijkt er dus op dat NDA/Bovag voor de RAI is gezwicht, nu RAI de door NDA versmade slogan weer centraal in de gezamenlijke campagne plaatst.

De Liever de dealer-campagnes liggen stil sinds 2003. De laatste tv-campagne, van Roorda, is van 2002. De slogan ‘Liever de dealer’ stamt uit 1996.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in