Burger wil CO2-neutrale producten


Dat zijn producten waarbij het productieproces energiezuinig is, maximaal
gebruik wordt gemaakt van duurzame energie en de resterende uitstoot van CO2 wordt gecompenseerd door te investeren in projecten voor bosaanplant en energie-innovatie.
Intomart GfK hield een representatieve steekproef waaruit blijkt dat maar liefst 74 procent van de respondenten de voorkeur geeft aan zulke producten, waarbij ze het acceptabel vinden dat dergelijke producten 5 procent duurder zijn dan niet CO2-neutraal geproduceerde producten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het onderzoek is uitgevoerd door Intomart Gfk in opdracht van negen
provinciale milieufederaties (Nederland telt in totaal 12 van deze federaties)). De milieufederaties hopen met de uitkomsten
meer bedrijven geïnteresseerd te krijgen in het op de markt brengen van
klimaatneutrale producten. Klimaatneutraal blijkt, ondanks de afstandelijke titel, wel een producteigenschap te zijn die mensen positief waarderen in een keuze tussen producten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid