Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger wil CO2-neutrale producten

74 procent van de burgers heeft een voorkeur voor klimaatneutrale producten, zo blijkt uit onderzoek van Intomart GfK. Klimaatneutrale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zijn producten waarbij het productieproces energiezuinig is, maximaal
gebruik wordt gemaakt van duurzame energie en de resterende uitstoot van CO2 wordt gecompenseerd door te investeren in projecten voor bosaanplant en energie-innovatie.

related partner content for mobile comes here

Intomart GfK hield een representatieve steekproef waaruit blijkt dat maar liefst 74 procent van de respondenten de voorkeur geeft aan zulke producten, waarbij ze het acceptabel vinden dat dergelijke producten 5 procent duurder zijn dan niet CO2-neutraal geproduceerde producten.

Het onderzoek is uitgevoerd door Intomart Gfk in opdracht van negen
provinciale milieufederaties (Nederland telt in totaal 12 van deze federaties)). De milieufederaties hopen met de uitkomsten
meer bedrijven geïnteresseerd te krijgen in het op de markt brengen van
klimaatneutrale producten. Klimaatneutraal blijkt, ondanks de afstandelijke titel, wel een producteigenschap te zijn die mensen positief waarderen in een keuze tussen producten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in