Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN staakt reclame-uitingen onder druk van Tele2

Na dreiging met een kort geding door telecomaanbieder Tele2 staakt KPN Telecom diverse reclame-uitingen via televisie, radio, dagbladen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitingen hebben volgens het belbedrijf betrekking op de

related partner content for mobile comes here

veranderingen in de telecommarkt per 1 augustus, wanneer het voor de consument mogelijk wordt alle lokale telefoongesprekken via een alternatieve aanbieder als Tele2 te laten verlopen. In een direct mailing (titel: 'Kijk en Vergelijk') naar zowel de particuliere als zakelijke markt doet KPN Telecom het voorkomen alsof het in de meeste gevallen goedkoper bellen en internetten binnen de regio aan zou bieden dan andere aanbieders zoals Tele2. Dit is volgens Tele2 misleidend. Temeer daar KPN Telecom begin juli juist aankondigde haar beltarieven per 1 augustus en 1 september aanstaande fors te verhogen, terwijl Tele2 korte tijd later aanzienlijke tariefsverlagingen vanaf 1 augustus aankondigde.

Onder dreiging van het aanspannen van een kort geding door Tele2 zijn beide partijen tot een schikking gekomen. Deze houdt in dat KPN Telecom de mailing staakt, de ondersteunende televisie- en de radiocommercials (de 'Ad Visser'-commercial) in hun huidige vorm niet meer uitzendt, de advertentie in de huidige vorm niet meer publiceert en de informatie op de website aanpast. Onderdeel van de schikking is verder dat Tele2 de advertenties met de kop 'Als klant van KPN heeft u recht op goede informatie' niet meer plaatst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in