KPN staakt reclame-uitingen onder druk van Tele2


De uitingen hebben volgens het belbedrijf betrekking op de
veranderingen in de telecommarkt per 1 augustus, wanneer het voor de consument mogelijk wordt alle lokale telefoongesprekken via een alternatieve aanbieder als Tele2 te laten verlopen. In een direct mailing (titel: 'Kijk en Vergelijk') naar zowel de particuliere als zakelijke markt doet KPN Telecom het voorkomen alsof het in de meeste gevallen goedkoper bellen en internetten binnen de regio aan zou bieden dan andere aanbieders zoals Tele2. Dit is volgens Tele2 misleidend. Temeer daar KPN Telecom begin juli juist aankondigde haar beltarieven per 1 augustus en 1 september aanstaande fors te verhogen, terwijl Tele2 korte tijd later aanzienlijke tariefsverlagingen vanaf 1 augustus aankondigde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnder dreiging van het aanspannen van een kort geding door Tele2 zijn beide partijen tot een schikking gekomen. Deze houdt in dat KPN Telecom de mailing staakt, de ondersteunende televisie- en de radiocommercials (de 'Ad Visser'-commercial) in hun huidige vorm niet meer uitzendt, de advertentie in de huidige vorm niet meer publiceert en de informatie op de website aanpast. Onderdeel van de schikking is verder dat Tele2 de advertenties met de kop 'Als klant van KPN heeft u recht op goede informatie' niet meer plaatst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid