Overslaan en naar de inhoud gaan

Klein leed: het journalistieke schot hagel

Voorlichters zijn zo onbetrouwbaar als wat en als je een reactie van een organisatie wilt hebben, geven ze niet thus. Zo, dat populistische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anno 2011 is het mogelijk om op allerlei manieren een woordvoerder te bereiken. En ik vind het geweldig. Voor mij maakt het niet uit of een vraag via telefoon (vast, mobiel), via het contactformulier op de website, via de mail, via Twitter of via sms binnen komt. Iedere vraag is er eentje om op te pakken.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk, het heeft ook nadelen. Zo maakt zich toch enig gevoel van nervositeit van mij meester op het moment dat een journalist EN een mail stuurt EN het contactformulier invult EN er nog eens achteraan belt. U kent het gevoel vast wel, want net als ik heeft u vast en zeker ook collega's die vergelijkbare acties weten te ontplooien.

Maar nu zijn er dus ook enkele journalisten die bovenstaande niet alleen op woordvoerder toepassen, maar 'voor de zekerheid' toch ook nog even woordvoerder benaderen. Just in case, zullen we maar zeggen.

Natuurlijk we rennen op die manier dubbelhard voor de pers. Maar dat wordt opgeheven door het feit dat we iets gewoon dubbel aan het doen zijn. Dan wordt het erg verleidelijk om op gegeven moment dubbel zo hard in de remmen te knijpen. Maar dat doen we niet. Tuurlijk niet. Maar het zou fijn zijn als deze trend uit het einde van 2010 uiteindelijk gewoon een incident bleek te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in