Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantenservice vaker via e-mail

Steeds meer consumenten vragen om dienstverlening van klantenservices via e-mail, chat en sms.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-mail is het meest geliefd, chatten met bedrijven doen mensen in de VS meer dan in de rest van de wereld en sms'en met bedrijven doen mensen uit Europa, Azië en landen in het Stille Oceaangebied eerder dan Amerikanen.
Dit blijkt uit een internationaal onderzoek onder ruim 4300 consumenten in Amerika, Europa en Azië naar de wensen van dienstverlening van klantenservices van bedrijven en organisaties. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Genesys Telecommunications.

related partner content for mobile comes here

Klanten die een vraag hebben aan hun telecom- of energiebedrijf, iets willen weten van bijvoorbeeld hun kabelmaatschappij of hun gemeente, komen terecht bij de klantenservice (tegenwoordig ook wel 'contactcenter' genoemd). Uit het onderzoek blijkt dat 85 procent van alle ondervraagde consumenten in de wereld de voorkeur geeft aan contact met een contactcenter per e-mail. Op de tweede plaats staat telefonisch contact; 75 procent kiest voor die manier. Van de Europeanen mailen Nederlanders het liefst met een contactcenter (59 procent) (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in