Kapitalisme met een geweten


Timberland combineert ecologisch en sociaal bewust ondernemen daadwerkelijk met commercie, zo blijkt uit allerlei voorbeelden. Zo stelt Timberland zijn werknemers elk jaar gratis veertig werkuren ter beschikking voor gemeenschapswerk. Daarnaast kunnen ze een betaalde sabbatical nemen, van twee weken tot zes maanden, bij een non-profitorganisatie naar keuze.
Het groene gedachtegoed is neergelegd in een greenindex voor de schoenenproductie, waarbij een score de milieuvriendelijkheid van het productieproces aangeeft. Nul is de beste score, en betekent geen koolstofemissie, 100 procent hernieuwbare grondstoffen en gebruik van organische materialen. De greenindex wordt ook voorgelegd aan leveranciers; de ecologische impact van leerleveranciers verbeterde hierdoor bijvoorbeeld met 30 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat business en ecologie goed samengaan bewijst de productie-unit in de Dominicaanse republiek: deze werkt op zonne-energie waardoor de kosten lager liggen dan bij concurrenten. Omdat bij Timberland functionaliteit en duurzaamheid voorop staan, is het geen trendy modemerk. Maar het houthakkersimago is het merk inmiddels wel ontgroeid; het is gewoon een sportief, functioneel merk, met oog voor mode.
Bron: Trends
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid