Overslaan en naar de inhoud gaan

Naar Pinkpop met je mobiel

Dit jaar kunnen bezoekers van het jaarlijkse Pinkpop festival met hun mobiel een kaartje verkrijgen. Hiermee zouden zij het eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar kunnen bezoekers van het jaarlijkse festival met hun mobiel een kaartje verkrijgen. Hiermee zouden zij het eerste popfestival ter wereld zijn dat een deel van haar kaarten verkoopt via mobile ticketing.

related partner content for mobile comes here

Is Nederland hiermee dan toch eindelijk de mobiele telefoon aan het ontdekken als volwaardige marketing tool?

Pinkpop gaat voor de mobile ticketing een samenwerking aan met , een partij waarin KPN en Imtech deelnemen.

Er zijn inmiddels ook al flink wat andere mogelijkheden voor electronische ticketing, maar de vraag is eigenlijk welke optie de consument het meest aan gaat spreken. RFID gaat een grote rol spelen, maar de mobiele telefoon is natuurlijk ook een trouw en onmisbaar hulpmiddel geworden.

Bezoekers die een mobile ticket gebruiken voor Pinkpop krijgen een sms, dat bij de ingang van het Festival terrein in Landgraaf kan worden omgeruild voor een origineel Pinkpop ticket.

Pinkpop-directeur Jan Smeets is enthousiast: "Bij Pinkpop staan we altijd open voor innovatie. Deze vorm van ticketing zat er lang aan te komen, maar wij zijn trots dat we de eerste zijn die het doen.'

Om de primeur te vieren krijgen alle eigenaren van een mobiel Pinkpop-ticket een rondje van de zaak. Gratis 'af te rekenen' - uiteraard met hun mobiel. De tickets voor Pinkpop worden ondermeer verkocht via de website van Pinkpop, Beep! en Hi.

Na een voorzichtige start wordt het mobile ticketing systeem steeds vaker gebruikt. Het is snel, eenvoudig, gemakkelijk en foolproof. De kans dat je je kaartje kwijtraakt of vergeet is een stuk kleiner; bijna iedereen heeft zijn of haar telefoon altijd wel bij zich. Naast Pinkpop maakt Nokia, Sneakerz, KPN en eerder voetbal club Sparta al gebruik van de dienst.

De twee belangrijkste conculega's van m-ticketing worden door netjes voor ons uiteen gezet:

E-ticketing - deze vorm van electronic ticketing werkt op dezelfde wijze als m-ticketing alleen wordt een pdf met barcode per e-mail aan consumenten toegezonden. Deze dient uitgeprint te worden en geldt als toegangskaart.

RFID-ticketing - bij deze vorm wordt een plastic card of sleutelhanger gebruikt waarin een chip is geintegreerd. De code op de card wordt vervolgens, gekoppeld aan een chipcode die ook in een overkoepelend systeem geregistreerd wordt en vanaf dat moment kunnen cardhouders tickets kopen met de card en kan er toegang worden verleend via een corresponderend toegangspoortje.

De toekomst zal uitwijzen welke optie door de consumenten het meest zal worden gebruikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in