Overslaan en naar de inhoud gaan

John de Mol staakt de strijd om TMG

Talpa Holding doet het openbaar bod op Telegraaf Media Groep niet gestand.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het bedrijf van John de Mol bracht na een maandenlange biedingsstrijd om TMG in juni een openbaar bod uit op op alle uitgegeven (certificaten van) gewone aandelen van de uitgever van De Telegraaf. De aanmeldingstermijn eindigde vandaag om 17:40 uur.

Talpa meldt dat het openbaar bod op TMG niet gestand wordt gedaan omdat het concern de aanmeldingsdrempel van meer dan 50 procent niet haalt. Mediahuis en VP Exploitatie hebben samen een belang van bijna tweederde. Daarmee was Talpa bij voorbaat kansloos om TMG in handen te krijgen. 

related partner content for mobile comes here

Talpa houdt belang


TMG koos er al eerder voor in zee te gaan met de Vlamingen en de familie Van Puijenbroek, hoewel het bod van De Mol hoger was.

TMG koos er al eerder voor in zee te gaan met de Vlamingen en de familie Van Puijenbroek, hoewel het bod van De Mol hoger was.

Talpa meldt dat hiermee 'vooralsnog' een einde komt aan de poging om TMG als geheel over te nemen. Talpa zou wel het 'strategische belang' van 29,16 procent in TMG willen aanhouden. 

Andere media overnemen


Het is volgens bronnen een logische stap als De Mol zijn aandacht nu verlegt naar andere mediamerken. Al begin dit jaar gaf hij aan een groot Nederlands mediabedrijf te willen bouwen. De ingewijden melden dat Talpa met name een groter digitaal bereik wil opbouwen. 

Rust


TMG meldt in een statement 'blij' te zijn 'met deze rust en duidelijkheid, zodat het mediabedrijf de volledige focus nu op de toekomst kan richten en met Mediahuis verder kan bouwen aan een mediabedrijf met een stevige marktpositie, kwaliteitsredacties en sterke merken'.

Rust


TMG meldt in een statement 'blij' te zijn 'met deze rust en duidelijkheid, zodat het mediabedrijf de volledige focus nu op de toekomst kan richten en met Mediahuis verder kan bouwen aan een mediabedrijf met een stevige marktpositie, kwaliteitsredacties en sterke merken'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in