Overslaan en naar de inhoud gaan

IPRA Award voor Hill & Knowlton

Hill & Knowlton Nederland heeft als enige Nederlands bureau een prijs in de wacht gesleept bij de uitreiking van de Golden World Awards…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amsterdamse adviesbureau nam een ‘Honourable Mention’ in ontvangst voor de campagne, die ervoor zorgde dat het Kerstpakket weer in ere werd hersteld. De campagne werd ontwikkeld en uitgevoerd voor de Stichting Voorlichtingsbureau Kerstpakketten.
De internationale erkenning kwam voor het gedeeltelijke herstel van de belastingvrijstelling voor kerstpakketten, waar Hill & Knowlton via een gecombineerde PR- en lobbycampagne naartoe had gewerkt. Door een wijziging in de Feestdagenregeling (per 1 januari 2003) waren kerstpakketten niet langer vrijgesteld van loonbelasting en premies, waardoor het kerstpakket voor alle werkgevers veel duurder werd. De totale maatschappelijk-economische gevolgen van belastingmaatregel betekende een verlies van 61 miljoen euro voor de Nederlandse samenleving, naast een strop van 50 miljoen euro voor de branche zelf. Na het terugdraaien van de belastingmaatregel bracht de campagne ‘Het mag weer!’ kerstpakketten opnieuw onder de aandacht van beslissers in het bedrijfsleven.

related partner content for mobile comes here

De internationale IPRA jury, samengesteld door 44 PR-professionals uit 26 landen, heeft 239 inzendingen uit de hele wereld beoordeeld. De jury keek bij haar beoordeling naar de kwaliteit van research, planning, uitvoering en evaluatie, de duidelijkheid van de boodschappen, creativiteit en ethiek, evenals het nationale umfeld in het land van herkomst. De kerstpakketten campagne van Hill & Knowlton Nederland werd eerder dit jaar eveneens onderscheiden met de Europese Sabre Award.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in