Internet wint van massamedia


Het grote voordeel van internet is dat het aantrekkelijke elementen van veel verschillende media combineert: het is er altijd, je kunt er informatie zoeken, entertainment vinden, vrienden ontmoeten en je kunt jezelf laten zien. De belangrijkste troef van internet is dat het interactief is. Voor onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn, zoeken jongeren één of twee uur op internet. Voor het verplicht zoeken van informatie voor school of studie is de tijd die ze online doorbrengen aanzienlijk korter.
Laconiek
Nederlandse jongeren blijken bloot te staan aan meer informatie dan andere jongeren in Europa. Met die informatie overload gaan ze laconiek om. Over de betrouwbaarheid van de media maken Nederlandse jongeren zich bijvoorbeeld - als enige in Europa - niet druk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn heel Europa worden massamedia als tv en radio nog veel gebruikt door jongeren. Ze zijn populair vanwege hun brede aanbod en omdat ze entertainment bieden. Jongeren gebruiken deze media echter passief. "Ik kijk tv als ik me verveel." De massamedia zijn daarom ook niet in staat om jongeren te activeren. Ze zijn alleen geschikt als medium om een vraag te creëren naar informatie over dingen waarin jongeren nog niet geïnteresseerd zijn.
Naast internet zijn vrienden voor alle jongeren in Europa de belangrijkste informatiebron. Hoe jonger de doelgroep, hoe meer ze de informatie van leeftijdsgenoten vertrouwen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid