Overslaan en naar de inhoud gaan

ING/Mindshare: SEA-inzet koppelen aan tv-inzet genereert 25% meer clicks

Het mediabureau zette nieuwe technieken in voor de ING-campagne 'Voorop lopen'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen maand introduceerde ING haar nieuwe campagne: Voorop Lopen. In deze campagne laat ING zien welke nieuwe technieken zijn toegepast om haar klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. Mediabureau Mindshare zette ook een aantal nieuwe technieken in voor de media-inzet rond deze campagne.

Naast het gebruik van RTL XL Connect heeft Mindshare de SEA inzet voor de ING Voorop Lopen campagne met AdWords Scripting gekoppeld aan het uitzendschema van de televisiereclame. Hiermee is maximaal gebruik gemaakt van het momentum dat gecreëerd werd door televisie. Volgens Mindshare is door deze koppeling tussen online en offline media een stijging van maar liefst 25 procent in het aantal klikken gerealiseerd.

related partner content for mobile comes here

Door bodverhogingen én advertentieplanning in te zetten op basis van het uitzendschema is het mogelijk om binnen de betaalde zoekresultaten met relevante onderwerpen aanwezig te zijn op de juiste momenten.

Marco Gamers, Search Manager bij Mindshare: &;Door op deze adaptive wijze push- en pullmarketing aan elkaar te koppelen, kunnen we een brug slaan tussen on- en offline media, voor een optimaal merkresultaat.&

Louise Meijer, Manager Marketing Communicatie bij ING: &;Vanuit het thema innovatie past deze media-inzet goed bij de campagne. We zijn altijd opzoek naar nieuwe effectieve mediaoplossingen. We zien al langer het verband tussen het uitzenden van de tv-commercial en het online zoekgedrag van consumenten naar het merk ING. Door middel van AdWords Scripting kunnen we nu automatisch het uitzendschema inladen en specifiek targetten op deze momenten en dat blijkt effectief.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in