Het merk als tv-held
Productplacement (PP), reclamegerichte productplaatsing in tv-programma’s of films, heeft verschillende voordelen. Het is geloofwaardig, emotioneel, van deze tijd en relatief goedkoop. De integratie van merken in tv-programma’s voorkomt dat kijkers wegzappen en er kunnen, buiten gereguleerde reclametijdstippen om, grote groepen kijkers mee worden bereikt. Door de grote betrokkenheid bij tv-uitzendingen staan consumenten bovendien meer open om informatie op te nemen en te verwerken – niet onbelangrijk gezien hun vaak vluchtige en selectieve informatiegedrag. Placements moeten wel intelligent en subtiel worden ingezet: overbodige en opdringerige plaatsing kan op weerstand stuiten.
In de toekomst zal PP naar verwachting alleen maar verder toenemen. Enerzijds omdat door toenemende mediaversnippering en kostenstijgingen klassieke reclamevormen minder efficiënt worden, zodat noodgedwongen innovatieve strategieën worden ontwikkeld. Anderzijds omdat zenders en producenten, vanwege teruglopende tv- en filmbudgetten, (zend)aanbod proberen te ontwikkelen dat nieuwe presentatiemogelijkheden biedt waar het bedrijfsleven graag voor betaalt.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid