Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk als tv-held

Productplacement wordt steeds populairder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Productplacement (PP), reclamegerichte productplaatsing in tv-programma’s of films, heeft verschillende voordelen. Het is geloofwaardig, emotioneel, van deze tijd en relatief goedkoop. De integratie van merken in tv-programma’s voorkomt dat kijkers wegzappen en er kunnen, buiten gereguleerde reclametijdstippen om, grote groepen kijkers mee worden bereikt. Door de grote betrokkenheid bij tv-uitzendingen staan consumenten bovendien meer open om informatie op te nemen en te verwerken – niet onbelangrijk gezien hun vaak vluchtige en selectieve informatiegedrag. Placements moeten wel intelligent en subtiel worden ingezet: overbodige en opdringerige plaatsing kan op weerstand stuiten.
In de toekomst zal PP naar verwachting alleen maar verder toenemen. Enerzijds omdat door toenemende mediaversnippering en kostenstijgingen klassieke reclamevormen minder efficiënt worden, zodat noodgedwongen innovatieve strategieën worden ontwikkeld. Anderzijds omdat zenders en producenten, vanwege teruglopende tv- en filmbudgetten, (zend)aanbod proberen te ontwikkelen dat nieuwe presentatiemogelijkheden biedt waar het bedrijfsleven graag voor betaalt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in