Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas ontwikkelt catalogus voor sportkleding

Adidas-Salomon komt volgend jaar met een catalogus voor sportkleding, speciaal voor de Amerikaanse markt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het DM-project van adidas concentreert zich op de sportieve uitrusting, met name kleding. De sportfabrikant volgt hiermee concurrent Nike, die vorig jaar voor het eerst een catalogus uitgaf. De eerste gidsen worden volgend voorjaar verwacht, maar het is niet bekend of en wanneer de sportfabrikant dit jaar nog gaat testen.

related partner content for mobile comes here

Amerikaanse consumenten hebben steeds meer veel keus uit verschillende sportcatalogi. Nike trapte af vorige herfst, gevolgd door L.L. Bean, die in januari met een ‘Everyday Adventures for active women’ kwam. ESPN lanceerde een ‘sporting goods and lifestyle apparel catalogus’ in december vorig jaar, en Jenny Craig breidde de zomercatalogus van dit jaar uit met een speciale sportkledinglijn, de Activa-lijn.

Adidas hoopt met de nieuwe catalogus zijn positie in de Amerikaansemarkt te verstevigen. Adidas-Salomon AG informeerde de aandeelhouders op 4 mei al dat de verkopen in Noord Amerika met 4 procent waren gestegen in 2004. Drie dagen later opende Adidas zijn grootste winkel tot op heden in New York. In die winkel is onder andere de nieuwe Stella McCartney-kledinglijn te koop. Stella McCartney is een beroemde mode-ontwerper, maar ook de dochter van Paul McCartney. De Japanse kledingontwerper Yohji Yamamoto ontwikkelde eerder de Y-3 kledinglijn en samen met de Amerikaanse rapster Missy Elliot produceerde adidas de kledinglijn Respect ME. De drie kledinglijnen krijgen een prominente plek in de nieuwe catalogus. Nike deed hetzelfde met de kledinglijn van tennisspeelster Serena Williams in de ‘Nike women’ catalogus.

De Amerikaanse markt voor sportkleding is groot, en volgens analisten is er nog voldoende ruimte om uit te breiden. Ongeveer eenderde van de inkomsten voor adidas in de VS betreft kleding, tweederde komt van schoeisel. Globaal is kleding goed voor de helft van de inkomsten van adidas.

Bron: DMnews

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in