Groei bij Unilever


Unilever’s ‘Weg naar Groei"-strategie betekent een focus op sterke merken: in 2001 ging het bedrijf van 1600 merken terug naar 910. De leading brands vallen uiteen in twee categorieën: global core brands (Knorr, Dove) en local jewels (Marmite in Engeland, Suave in de VS, Andrélon in Nederland). Ook werden in 2001 bedrijven afgestoten: Unipath (Persona, ClearBlue en ClearPlan) en Unimills (raffinaderij) zijn al verkocht en Van Lieshout (onderdeel IgloMora Groep) en DiverseyLever (professionele reiniging) gaan dat worden. De 11 leading brands zorgden vorig jaar voor 84 procent van de omzet en 5,3 procent van de groei. In 2000 was dat 3,8 procent. In 2004 verwacht Unilever dat deze merken goed zullen zijn voor 95 procent van de omzet.
Snelst groeiend merk voor Lever Fabergé was Dove met 27 procent, gevolgd door Andrélon met 18 procent. Bij Unilever Bestfoods deed Becel het goed; 18 procent groei, en Bertolli dat in omvang verdubbelde. Knorr groeide 9 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe 11 topmerken (omzet > 1 miljard) zijn: Knorr, Lipton, Omo, Dove, Surf, Looks Great, Hellmann’s, Lux, Iglo/Birds Eye/Findus, Rama/Blue Band en Flora/Becel.Merken die vorig jaar gesaneerd zijn, zijn onder meer Royco, Batchelors, Heisse Tasse, Oxo, McDonnells, Lesieur, Blå Band, Gorton’s, Naplina, Cremaneze, Ceramide, Visible Difference, Red Door, 5th Avenue, Passion, Sunflowers, Frish, Knights Castille, Stergene, en Lux Flakes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid