Overslaan en naar de inhoud gaan

Prenza stopt introductiecampagne onder druk politie

De introductiecampagne van het nieuwe tabloid Prenza van Sanoma-uitgevers is in de kiem gesmoord. Dit na klachten van de politie. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit stuitte op bezwaren van de Nederlandse politie, die niet langer accepteert dat bedrijven reclames publiceren waarbij zij 'misbruik' van de politie maken. 'We gunnen iedere ondernemer zijn succes, maar niet over onze rug', aldus woordvoerder C. den Bakker van de Raad van Hoofdcommissarissen. Hij constateert dat het steeds vaker voorkomt dat bedrijven de politie in hun reclameboodschappen betrekken. ,'We willen niet op iedere slak zout leggen, maar we kunnen niet accepteren dat op deze manier het vertrouwen in de politie wordt geschaad.'

related partner content for mobile comes here

Centraal Beheer Achmea was net begonnen met een campagne waarin twee politiefunctionarissen het gebruik van carkits stimuleerden. Na overleg met de politie is besloten om deze campagne direct te stoppen, zegt Den Bakker. In het verleden heeft de politie al vaker geageerd tegen reclame-uitingen. Vorig jaar werd het weekblad Panorama gesommeerd te stoppen met een publiciteitscampagne, waarbij de tekst '234 agenten hebben een strafblad, u bent gewaarschuwd' op reclameposters werd gebruikt. Die uiting gaf ten onrechte de indruk dat er bij de politie agenten werken die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige misdrijven, aldus Den Bakker. Hij benadrukt dat de Raad van Hoofdcommissarissen er streng op zal toezien dat de politie niet meer in reclamecampagnes wordt misbruikt.(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in