Prenza stopt introductiecampagne onder druk politie
Dit stuitte op bezwaren van de Nederlandse politie, die niet langer accepteert dat bedrijven reclames publiceren waarbij zij 'misbruik' van de politie maken. 'We gunnen iedere ondernemer zijn succes, maar niet over onze rug', aldus woordvoerder C. den Bakker van de Raad van Hoofdcommissarissen. Hij constateert dat het steeds vaker voorkomt dat bedrijven de politie in hun reclameboodschappen betrekken. ,'We willen niet op iedere slak zout leggen, maar we kunnen niet accepteren dat op deze manier het vertrouwen in de politie wordt geschaad.'
Centraal Beheer Achmea was net begonnen met een campagne waarin twee politiefunctionarissen het gebruik van carkits stimuleerden. Na overleg met de politie is besloten om deze campagne direct te stoppen, zegt Den Bakker. In het verleden heeft de politie al vaker geageerd tegen reclame-uitingen. Vorig jaar werd het weekblad Panorama gesommeerd te stoppen met een publiciteitscampagne, waarbij de tekst '234 agenten hebben een strafblad, u bent gewaarschuwd' op reclameposters werd gebruikt. Die uiting gaf ten onrechte de indruk dat er bij de politie agenten werken die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige misdrijven, aldus Den Bakker. Hij benadrukt dat de Raad van Hoofdcommissarissen er streng op zal toezien dat de politie niet meer in reclamecampagnes wordt misbruikt.(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid