Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace wekt meer vertrouwen dan overheid

Europeanen hebben meer vertrouwen in non-gouvernementele organisaties (NGO’s) dan in het bedrijfsleven of de overheid. Amerikanen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vertrouwen in organisaties als Greenpeace, Amnesty International en het Wereld Natuurfonds is in Europa vaak twee keer zo hoog als in de overheid, ondernemingen en de media. In de Verenigde Staten is het vertrouwen in bedrijven als Microsoft, McDonalds en Coca-Cola juist groot - groter dan in menige NGO. Europeanen begrijpen die houding ten aanzien van ‘corporate social responsibility’ maar matig, terwijl Amerikanen verbaasd zijn dat Europa zich zo op NGO’s richt.

related partner content for mobile comes here

NGO’s verstevigden hun positie als organisaties die ‘het juiste doen’ met een stijging van 48 procent naar 51 procent. Het vertrouwen in de media steeg van 23 naar 33 procent. In Amerika na na 11 september het vertrouwen in de overheid als instantie die ‘het goede doet’ toe van 38 naar 41 procent. In Europa vullen NGO’s een gat dat is ontstaan door een afnemend vertrouwen in de bestuurlijk capaciteiten van de overheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in