Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen wetgeving sluikreclame games

Wetgeving over sluikreclames in games ontbreekt, terwijl productplacement in games toeneemt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Mediawet verbiedt in Nederland sluikreclame op radio en televisie, voor games geldt de wet niet, blijkt uit een rondvraag door Emerce. Voor games geldt de Mediawet niet. Productplacement neemt steeds meer toe in de gamesindustrie. Zo sloten McDonald's en Intel kort geleden een contract met een geschatte waarde van twee miljoen dollar met gamesreus Electronic Arts om hun producten in de populaire game The Sims Online te laten terugkomen. ‘Games vallen niet onder de mediawet’, meldt advocaat Bas Le Poole, deskundige mediarecht bij Houthoff Buruma. ‘Het staat bedrijven vrij te adverteren in games, net zoals op video's of dvd.’ Het instituut dat toezicht houdt op schade die media (waaronder games) aan kinderen toebrengen, NICAM, vindt sluikreclame in games ‘niet aantoonbaar schadelijk’.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in