Overslaan en naar de inhoud gaan

France Télécom moet voorbeeld BT volgen

France Télécom en Deutsche Telecom gaan het alleen redden als ze zich herstructureren op dezelfde manier als British Telecom heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Forresters zijn de Franse en Duitse telco’s gestructureerd volgens achterhaalde verticale lijnen(vast, mobiel, internet en IT-oplossingen en proberen ze alles voor iedereen te zijn. Forrester stelt dat dit model fundamenteel verkeerd is en dat aandeelhouders in de afgelopen 30 maanden 85 procent van hun DT-investeringen zijn verloren.

related partner content for mobile comes here

De telecombedrijven zouden er goed aan doen zich te herstructureren langs drie horizontale lijnen: netwerken, innovatie en retail. Alleen zo zullen ze de uitdagingen op het gebied van fundamentele innovatie en winstgevendheid aankunnen. De manier waarop British Telecom zich heeft geherstructureerd is hiermee vergelijkbaar en volgens Forrester een goede strategie voor groei. Het zal BT een waardevermeerdering van 10 miljard opleveren, aldus het onderzoeksbureau. Niettemin zit er een beperking aan deze strategie. Forrester voorziet in 2006 een onvermijdelijke opdeling van het bedrijf, die dan nog eens 1 miljard extra aandeelhouderswaarde zou opleveren, mits zorgvuldig gepland. Ook DT en FT zouden zich op zo’n opdeling moeten voorbereiden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in