Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen effect kredietcrisis op duurzaam ondernemen

De financiële crisis heeft duurzaam ondernemen nauwelijks naar de achtergrond gedrukt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Duurzaamheidbarometer van PricewaterhouseCoopers (PwC) onder 260 Nederlandse directeuren, managers en beleidsverantwoordelijken op het terrein van corporate responsibility. Twee derde van de onderzochte organisaties verwacht niet dat de huidige economische tegenwind hun corporate responsibility-programma onder druk zet.

related partner content for mobile comes here

De helft van de ondervraagden stelt dat de aandacht voor duurzaam ondernemen juist essentieel is voor de continuïteit van hun organisatie. Bovendien geeft ruim de helft (58%) van de respondenten aan dat dit programma zo belangrijk is dat het zelfs deels ten koste mag gaan van de winstpositie van het bedrijf.

PwC verwacht dan ook niet dat ondernemingen massaal gaan snijden in de kosten van hun duurzame bedrijfsprocessen. PwC ondervraagt ieder kwartaal een groep spelmakers naar ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid.

Volgens Klaas van den Berg, Sustainability leader bij PricewaterhouseCoopers, is het verstandig om duurzaam ondernemen ook bij economische tegenwind hoog op de agenda van de onderneming te

laten staan. 'Het is niet de zoveelste hype. Duurzaam ondernemen lijkt ook bestendig tegen een slecht economisch klimaat. Ik verwacht niet dat ondernemingen massaal gaan snijden in de kosten

van hun duurzame bedrijfsprocessen. Voor veel ondernemingen maakt duurzaamheid onderdeel uit van hun meerjarige bedrijfsstrategie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in