Overslaan en naar de inhoud gaan

'Food marketeers moeten zich nú voorbereiden op een meer veeleisende generatie'

[INFOGRAPHIC] Kinderen van de groeiende groep 'Food Evangelists', groeien op tot zeer kritische doelgroep. FMCG'ers, be prepared!
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De doelgroep die door adviesbureau Ketchum wordt aangeduid als Food Evangelist (lees er over, in het kader van Food 2020) wordt steeds groter. Het gaat om mensen die zeer betrokken zijn bij voeding en alles wat daarbij komt kijken. Wereldwijd gaat het om al bijna een kwart van de mensen.

related partner content for mobile comes here

De kinderen van deze groep, groeien op als mondige, kritische consumenten. Dat blijkt uit onderzoek dat Ketchum deed. Zo speelt 49 procent van die kinderen een actieve rol bij de keuze voor wat er op tafel komt. Bijna vier van de tien van de kinderen van de foodies leest de etiketten op voedingsmiddelen. Hetzelfde percentage mijdt voedingsmiddelen die bepaalde ingrediënten bevatten. Het laat zich olgens Ketchum raden wat er gebeurt wanneer deze kinderen volwassen worden.

Voor meer insights, zie onderstaande infographic.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in