'Food marketeers moeten zich nú voorbereiden op een meer veeleisende generatie'
De doelgroep die door adviesbureau Ketchum wordt aangeduid als Food Evangelist (lees er hier over, in het kader van Food 2020) wordt steeds groter. Het gaat om mensen die zeer betrokken zijn bij voeding en alles wat daarbij komt kijken. Wereldwijd gaat het om al bijna een kwart van de mensen.
De kinderen van deze groep, groeien op als mondige, kritische consumenten. Dat blijkt uit onderzoek dat Ketchum deed. Zo speelt 49 procent van die kinderen een actieve rol bij de keuze voor wat er op tafel komt. Bijna vier van de tien van de kinderen van de foodies leest de etiketten op voedingsmiddelen. Hetzelfde percentage mijdt voedingsmiddelen die bepaalde ingrediënten bevatten. Het laat zich olgens Ketchum raden wat er gebeurt wanneer deze kinderen volwassen worden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVoor meer insights, zie onderstaande infographic.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid