Entertainment en media-industrie: 1,8 miljard dollar


Dat staat in de uitgave PricewaterhouseCoopers Global Entertainment & Media Outlook: 2005-2009. De totale inkomsten uit deze online bestedingsvormen zullen volgens prognoses van het kantoor wereldwijd zeer sterk toenemen, van 11,4 miljard dollar in 2004 tot bijna 73 miljard dollar in 2009.
Daarnaast zijn de opleving van de economie, de groei in reclame-uitingen in combinatie met de groeiende online distributie van muziek, films, boeken en videospellen een belangrijke stimulans voor de groei in de sector, zo staat in het rapport.
In 2004 was het Verenigd Koninkrijk met 74 miljard dollar de grootste entertainment en mediamarkt in Europa, vóór Duitsland (62 miljard dollar) en Frankrijk (46 miljard dollar). Deze topdrie blijft onveranderd tot 2009, waarbij van de drie landen de Britse markt de snelste groei zal laten zien. Nederland staat op de zesde plaats met een marktomvang van 15 miljard dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid