Overslaan en naar de inhoud gaan

Entertainment en media-industrie: 1,8 miljard dollar

De wereldwijde entertainment- en media-industrie zal naar verwachting met gemiddeld 7,3 procent per jaar groeien naar 1,8 miljard dollar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in de uitgave PricewaterhouseCoopers Global Entertainment & Media Outlook: 2005-2009. De totale inkomsten uit deze online bestedingsvormen zullen volgens prognoses van het kantoor wereldwijd zeer sterk toenemen, van 11,4 miljard dollar in 2004 tot bijna 73 miljard dollar in 2009.
Daarnaast zijn de opleving van de economie, de groei in reclame-uitingen in combinatie met de groeiende online distributie van muziek, films, boeken en videospellen een belangrijke stimulans voor de groei in de sector, zo staat in het rapport.

related partner content for mobile comes here

In 2004 was het Verenigd Koninkrijk met 74 miljard dollar de grootste entertainment en mediamarkt in Europa, vóór Duitsland (62 miljard dollar) en Frankrijk (46 miljard dollar). Deze topdrie blijft onveranderd tot 2009, waarbij van de drie landen de Britse markt de snelste groei zal laten zien. Nederland staat op de zesde plaats met een marktomvang van 15 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in