Overslaan en naar de inhoud gaan

Eneco laat klanten schrikken

Afgelopen week kreeg ik de schrik van mijn leven. Eneco communiceerde voor het eerst met me. Een pakje, mét gedicht, voor meneer Kramer,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat mij betreft simpel, maar doeltreffend. Men neme een chocoladeletter (een D natuurlijk, voor Duurzaam). Niet zomaar een letter, maar een eerlijke letter. Zo eentje van Verkade, met Max Havelaar keurmerk. Sympathiek gedichtje erbij, gebaseerd op bekende data, en klaar is Kees. Voor het eerst lukt het een energieaanbieder om echt binnen te komen.

related partner content for mobile comes here

Mooi staaltje klantcommunicatie van de energiegigant. Eneco laat zien dat ze weten dat ik besta en verhoogt tegelijk de attentiewaarde voor hun nieuwe spotje. Een voorzichtig stapje op het soms erg dunne loyalty ijs.

Doen meer energieleveranciers dat eigenlijk? En hoe doen ze het in andere markten? Heeft iemand voorbeelden van dergelijke energieke event campagnes? Laat ze hier achter of laat het me weten . Vertel ook wat je er zelf van vindt. Dan ga ik hier snel een vervolgblog over schrijven.

Update: Naast de reactie hier, kreeg ik ook een op Twitter. Niet helemaal overlopend van liefde, maar wat mij betreft toch +1 voor Mike.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in