Overslaan en naar de inhoud gaan

Eénbenig voetbalwonder en Iniesta in Powerade-campagne

Het motto van de 2014 FIFA World Cup campagne van Powerade is: ‘There’s power in every game’. (Wieden + Kennedy.)
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 14 april onthult (officiële FIFA-sportdrank) de campagne voor het komend WK: ‘There’s power in every game’. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met en behelst onder meer televisiecommercials, print- en out of home-advertenties, documentaire-achtige films en een wereldwijde digitale activatie die van echte – ‘gewone’ – spelers, helden maakt. Bijbehorende kernwoorden: zweet, hard werken en vastberadenheid.

related partner content for mobile comes here

Eén been
In de commercial van een minuut (zie hieronder) is de Spaanse voetbalheld te zien. Naast hem zien we vijf amateursporters. Eén van hen is de met één been geboren Nicolai ‘Nico’ Calabria. In een korte documentaire van twee minuten zien we zijn aangrijpende maar toch vrolijke en optimistische verhaal van zijn doorzettingsvermogen. Ook al loopt hij op krukken (héél snel), hij is wel een groot voetbaltalent.

Op het zijn filmpjes te zien over Calabria en ook over de andere amateurvoetballers die een rol hebben in de campagne.

Commercial 1 minuut:

;s Power in Every Game - Powerade 2014 FIFA World Cup Full-length Commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Mini-docu over Nicolai ‘Nico’ Calabria 2 minuten:

;s Story of Overcoming Disability

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:

Client
Jonathan Mildenhall: Senior Vice President, Integrated Marketing Content & Design Excellence
Brynn Bardacke: Global Group Creative Director
Andra London; Global Communications Manager
Rachel Holbrook: Global Director, Film Production

Wieden + Kennedy Amsterdam
Executive Creative Director: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Director: Alvaro Sotomayor & Rosie Bardales
Art Director: Mike Bond
Copywriter: Bernard Hunter
Head of Broadcast Production: Erik Verheijen
Broadcast Producer: Tony Stearns, Lars Fabery de Jonge
Planner: Ben Armistead
Group Account Director: Kirk Johnson
Account Director: Courtney Trull
Accountmanager: Alex Allcott
Art Buyer: Maud Klarenbeek
Project Manager: Stacey Prudden
Business Affairs: Emilie Douque

Film Production
Production company: Caviar Los Angeles
Director: AG Rojas
Director of Photography: Frederick Backar & Michael Ragan
Producer: Geoff McLean
Executive Producer: Michael Sagol & Jasper Thomlinson
Editing company: Whitehouse Post London
Editor: Russel Icke, Charlie Harvey
Audio post: Wave Amsterdam
Sound Designer/Mixer: Alex Nicolls-Lee
Music TVC: Schmooz France
Music Nico Doc: Victor Butzelaar
Artist / Title TVC: Sanj SEN – Powerade 2014 Composition
Artist / Title Nico film: Victor Butzelaar – Nico Piano Composition
Music Company TVC: ULTRASCHMOOZ
Music Company Documentaries: Record-Play
Music Company Nico Docu: Victor Butzelaar
Post production: Glassworks Amsterdam
Flame: Kyle Obley, Jesper Nybroe, Bob Rojien
3D: Tim Bolland, Simon Glas, Eva Kuehlmann
Telecine: Scott Harris
Producer: Armand Weeresinghe

Print production
Photographer: Levon Biss
Photographers agent: Seamus O’Cleary @ Bonakdar Cleary
Production Company: Widescope Productions

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in