Domino’s gebruikt Instagram om restaurants met het oude logo op te sporen


Om te zorgen dat alle franchisewinkels de nieuwe naam gebruiken, vraagt het bedrijf fans om foto’s op Instagram te uploaden van winkels die nog steeds van het oude logo zijn voorzien. De pizzaketen veranderde in 2012 zijn naam van Domino’s Pizza naar Domino's, want ‘het is veel meer dan alleen pizza’.
De mensen die zo’n foto voor 27 april uploaden met de hashtags #LogoInformants en #Sweeps, maken kans op een jaar gratis pizza of op een cadeaubon van tien dollar. Als Domino’s vermoedt dat er met een foto is geknoeid, mag het de inzending weigeren. In totaal geeft Domino's $10.000 dollar weg aan cadeaubonnen en krijgen vijf fans een jaar lang gratis pizza.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWat er gaat gebeuren met de winkels met de oude naam, is onduidelijk. De campagne, bedacht door Crispin Porter + Bogusky, heeft als doel dat de naamverandering zichtbaar is in alle winkels en dat ook het publiek op social media ervan op de hoogte is.
Update: Domino's wordt op Twitter met zijn neus op de feiten gedrukt: de pizzaketen is vergeten om zijn naam te veranderen op hun eigen sociale media kanalen.
social.jpg
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid