Overslaan en naar de inhoud gaan

Domino’s gebruikt Instagram om restaurants met het oude logo op te sporen

Domino's zet fans in om restaurants te vinden die nog 'Domino's Pizza' heten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om te zorgen dat alle franchisewinkels de nieuwe naam gebruiken, vraagt het bedrijf fans om van winkels die nog steeds van het oude logo zijn voorzien. De pizzaketen veranderde in 2012 zijn naam van Domino’s Pizza naar Domino&;s, want ‘het is veel meer dan alleen pizza’. 

related partner content for mobile comes here

De mensen die zo’n foto voor 27 april uploaden met de hashtags en , maken kans op een jaar gratis pizza of op een cadeaubon van tien dollar. Als Domino’s vermoedt dat er met een foto is geknoeid, mag het de inzending weigeren. In totaal geeft Domino&;s $10.000 dollar weg aan cadeaubonnen en krijgen vijf fans een jaar lang gratis pizza.

Wat er gaat gebeuren met de winkels met de oude naam, is onduidelijk. De campagne, bedacht door Crispin Porter + Bogusky, heeft als doel dat de naamverandering zichtbaar is in alle winkels en dat ook het publiek op social media ervan op de hoogte is.

Update: Domino&;s wordt op Twitter met zijn neus op de feiten gedrukt: de pizzaketen is vergeten om zijn naam te veranderen op hun eigen sociale media kanalen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in