Doet scheiden lijden?


De negatieve gevolgen van fastfood zijn blijkbaar ook doorgedrongen bij Disney. Volgens Steve Jobs, de belangrijkste aandeelhouder moet je als concern een 'gezond' imago hebben.
Fastfood staat in de media gelijk aan obesitas en hier willen we niet mee geassocieerd worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOf dit voor McDonald's grote gevolgen gaat hebben is twijfelachtig. Ze zullen ongetwijfeld een nieuwe partner vinden die wel op de nog steeds enorme markt van McDonald's wil inspelen. Zo is er al een overeenkomst met Dreamworks een animatiefilmproducent.
Is dit niet een beetje hypocriet van Disney? Zelf promoten ze ongeëvenaarde consumptiedrift bij kinderen. Is dit dan wel gezond? McDonald's associeert zich in België met de loopster Kim Gevaert om gezonde voeding te promoten. En hoewel dit nog niet is doorgedrongen bij alle consumenten doen ze toch moeite.
Bovendien blijven de restaurant van McDonald's wel in de themaparken. Een beetje warrig? Blijkbaar willen ze toch wel samenwerken maar op een 'gezonde' basis.
Mij lijken de negatieve gevolgen voor beide spelers beperkt. McDonald's zal wel een andere grote speler op de markt strikken en Disney blijft doen waar ze goed in zijn.
Bron: Het Laatste Nieuws
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid