Overslaan en naar de inhoud gaan

Doet scheiden lijden?

Disney wil een gezonder imago en past McDonald's in dit concept? Bij Disney zijn er alvast twijfels. Vanaf volgend jaar worden wordt het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De negatieve gevolgen van fastfood zijn blijkbaar ook doorgedrongen bij Disney. Volgens Steve Jobs, de belangrijkste aandeelhouder moet je als concern een 'gezond' imago hebben.

related partner content for mobile comes here

Fastfood staat in de media gelijk aan obesitas en hier willen we niet mee geassocieerd worden.

Of dit voor McDonald's grote gevolgen gaat hebben is twijfelachtig. Ze zullen ongetwijfeld een nieuwe partner vinden die wel op de nog steeds enorme markt van McDonald's wil inspelen. Zo is er al een overeenkomst met Dreamworks een animatiefilmproducent.

Is dit niet een beetje hypocriet van Disney? Zelf promoten ze ongeëvenaarde consumptiedrift bij kinderen. Is dit dan wel gezond? McDonald's associeert zich in België met de loopster Kim Gevaert om gezonde voeding te promoten. En hoewel dit nog niet is doorgedrongen bij alle consumenten doen ze toch moeite.

Bovendien blijven de restaurant van McDonald's wel in de themaparken. Een beetje warrig? Blijkbaar willen ze toch wel samenwerken maar op een 'gezonde' basis.

Mij lijken de negatieve gevolgen voor beide spelers beperkt. McDonald's zal wel een andere grote speler op de markt strikken en Disney blijft doen waar ze goed in zijn.

Bron: Het Laatste Nieuws

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in