Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de grootste merken op YouTube in 2017

Merkkanaal van Red Bull telt maar liefst 6,6 miljoen abonnees.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Merken gebruiken steeds vaker eigen merkkanalen om organisch bereik en eigen communities op te bouwen. Uit een analyse van Divimove onder de 500 grootste merken wereldwijd (bron: Brand Finance Report) blijkt dat 90 procent inmiddels minstens één eigen YouTube kanaal onderhoudt. 

related partner content for mobile comes here

Bovenaan de ranglijst van sterkste sectoren op YouTube staat de media-sector, met gemiddeld 1,1 miljoen abonnees, gevold door de technische branche met 950.000 abonnees.

Divimove identificeerde uit de Brand Finance-lijst uiteindelijk vijf populaire bedrijfssectoren en hun drie sterkste merkkanalen. Het succes van de kanalen is gebaseerd op de absolute aantallen abonnees en hun groei in 2017. Anders dan het aantal videoviews, dat deels nog beïnvloed wordt door betaalde prerollcampagnes, zijn de abonneecijfers een perfecte afspiegeling van het organisch bereik en de merkgroei op YouTube, aldus Divimove. 

Media-sector aan kop
Met gemiddeld 1,1 miljoen abonnees per merkkanaal (tegen 803.714 in 2016) voert de media-industrie dit jaar de sectorranking aan. De 3 populairste mediamerken op YouTube zijn Warner Bros, BBC en Disney:

 

PlayStation, Google en Apple voeren technologiebranche aan
De technische branche bereikt met videocontent gemiddeld 950.000 abonnees. De top 3: Playstation, Google en Apple.

 

De YouTube-kanalen van Tencent (+247%) en Uber (+107%) behaalden dit jaar de meeste nieuwe kijkers.

Red Bull kampioen in FMCG
De levensmiddelen- en drankenindustrie bereikt gemiddeld 400.800 abonnees. Red Bull laat iedereen achter zich op Youtube:

 

Dit jaar behaalden de YouTube-kanalen van Subway (+173%) en Domino’s Pizza (135%) veel nieuwe abonnees.

Apparel
Vergeleken met de softdrinkfabrikanten doen de merkkanalen van Nike en Adidas het bescheiden aan. Nike staat bovenaan de lijst met 700.000 abonnees. Het op een na sterkste kanaal is Adidas met zo'n 490.000 abonnees. Op de derde plaats staat Christian Dior, met 470.000 YouTube-abonnees. 

 

Welke merken zijn het actiefst? 
Divimove keek ook naar de (in)activiteit van de sterkste bedrijven. De bedrijven die regelmatig videocontent uploaden werden gecategoriseerd als "Actief". Merkkanalen die in korte tijd heel veel video’s uploaden maar de rest van het jaar weinig doen, kwamen op het lijstje "Inconsistent". "Inactief" zijn kanalen die over het hele jaar maar weinig nieuwe video's plaatsen. 


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in