DeNieuwe Omroep stuurt brandbrief


DNO meent dat de adviezen onvolledig, inconsistent en onjuist zijn en daarom bijstelling behoeven. Begin september adviseerde het Commissariaat voor de Media juist positief over de toetreding van DeNieuwe Omroep.
De Raad voor Cultuur en Publieke Omroep zijn van mening dat DeNieuwe Omroep voornamelijk informatieve programma's wil maken, waarmee doelgroepen als jongeren, allochtonen en maatschappelijk teleurgestelden niet bereikt kunnen worden. 'Door onze programma's te bestempelen als zware non-fictie programma's voor een hoog opgeleide elite die nu al met veel tevredenheid kijkt naar Nederland 3, nemen zij de ambities en de leden van DeNieuwe Omroep niet serieus,' aldus directeur Anna Visser.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
'DeNieuwe Omroep wil juist een brede doelgroep bereiken met toegankelijke, ofwel luchtige, programma's over zware onderwerpen als mensenrechten, natuur, milieu, dierenwelzijn en mondiale verhoudingen. Daarom komen vooral ook drama en amusement terug in onze programmavoorstellen.'
DNO vindt het verder vreemd dat beide adviesorganen niet inhoudelijk ingaan op de programmavoorstellen in het beleidsplan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid