Overslaan en naar de inhoud gaan

DoubleClick verkoopt belang in Adlink

Doubleclick heeft het 15-procents belang in pan-Europees online advertentienetwerk Adlink van de hand gedaan. Adlink zou niet meer bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het belang in het van oorsprong Duitse Adlink is volgens Emerce verkocht aan meerderheidsaandeelhouder United Internet AG. De verkoop levert Doubleclick een buitengewone bate op van 7,4 miljoen dollar. Doubleclick krijgt van United Internet AG in totaal echter 9,5 miljoen dollar voor de aandelen. Waar dat prijsverschil inzit, wordt niet meteen duidelijk.

related partner content for mobile comes here

Volgens Doubleclick past Adlink niet meer bij Doubleclick omdat het een online advertentienetwerk is. Doubleclick noemt zich meer een technologiebedrijf. Hoewel de partijen dus uit elkaar gaan, blijft Adlink wel onder meer Doubleclicks meettechnologie gebruiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in