Demografisch adverteren bij MSN Search


Sinds enige tijd is MSN uitvoerig aan het testen met adverteren op basis met demografische gegevens. Hierbij maken ze gebruik van de profielen van de MSN gebruikers.
Hiermee wordt het mogelijk om advertenties nog specifieker te laten aansluiten bij de doelgroep. Met een handige tool kan bijvoorbeeld tot op zoektermniveau bekeken worden wat de demografische opbouw is van de mensen die hierop zochten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe eerste tests zijn interessant en veelbelovend. Zo zien we voor TomTom een groot verschil tussen de demografische opbouw wanneer we op het woord 'car navigation' zoeken (74% mannen en 26% vrouwen) en het woord 'map new york' (45% mannen en 55% vrouwen). Verschillende advertenties (tekstueel) per zoekterm zorgen voor hogere doorklikratio's per doelgroep.
Ook geeft MSN daarbij niet alleen de onderverdeling per leeftijdsgroep, maar ook een voorspelling op basis van een eigen ontwikkelt model (adLabs predictive model). Hiermee krijgen adverteerders inzicht wie hun doelgroep is tot op zoektermniveau. Voor de marketeer biedt deze methodiek niet alleen meer campagne resultaat, maar minimaal zoveel interessante data. Thxs to Rogier
#h#
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid