Overslaan en naar de inhoud gaan

Demografisch adverteren bij MSN Search

Sinds enige tijd is MSN uitvoerig aan het testen met adverteren op basis met demografische gegevens. Hierbij maken ze gebruik van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds enige tijd is uitvoerig aan het testen met adverteren op basis met demografische gegevens. Hierbij maken ze gebruik van de profielen van de MSN gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Hiermee wordt het mogelijk om advertenties nog specifieker te laten aansluiten bij de doelgroep. Met een handige tool kan bijvoorbeeld tot op zoektermniveau bekeken worden wat de demografische opbouw is van de mensen die hierop zochten.

De eerste tests zijn interessant en veelbelovend. Zo zien we voor een groot verschil tussen de demografische opbouw wanneer we op het woord 'car navigation' zoeken (74% mannen en 26% vrouwen) en het woord 'map new york' (45% mannen en 55% vrouwen). Verschillende advertenties (tekstueel) per zoekterm zorgen voor hogere doorklikratio's per doelgroep.

Ook geeft MSN daarbij niet alleen de onderverdeling per leeftijdsgroep, maar ook een voorspelling op basis van een eigen ontwikkelt model (adLabs predictive model). Hiermee krijgen adverteerders inzicht wie hun doelgroep is tot op zoektermniveau. Voor de marketeer biedt deze methodiek niet alleen meer campagne resultaat, maar minimaal zoveel interessante data. Thxs to

#

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in