Overslaan en naar de inhoud gaan

De Pers kost Boekhoorn 60.000 per dag

Investeerder Marcel Boekhoorn is dagelijks ongeveer 60.000 euro kwijt aan gratis krant De Pers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pas over drie of vier jaar wordt er voor het eerst winst gemaakt. Het aanloopverlies is tegen die tijd opgelopen tot 35 miljoen euro. Dat zegt uitgever Cornelis van den Berg in een interview met de Belgische krant De Morgen.

related partner content for mobile comes here

Het eerste jaar leed De Pers 20 miljoen euro verlies, dit jaar zal dat zo’n 10 miljoen euro zijn en volgend jaar 5 miljoen euro. In 2011 of 2012 zal De Pers voor het eerst winst maken, schat Van den Berg.

In De Morgen zegt Van den Berg verder niet in internet te geloven. ‘Online is dood, de toekomst is aan print’, staat dan ook boven het artikel. De uitgever licht toe: ‘De burger zou journalist worden. Onzin. Op blogs lees je zelden meer dan: 'Ik ben tien en ik heb een kat'. De meeste mensen willen niet de hele dag geïnformeerd worden over wat er in de wereld gebeurt. Ze willen 's morgens een papieren krant waarin goede journalisten hen vertellen wat ze willen weten. Vervolgens ga je naar je werk en 's avonds wil je bij je kinderen zijn.’

Bron: Villamedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in