Overslaan en naar de inhoud gaan

DataGold en Arthouse fuseren tot Great

De Rotterdamse reclamebureaus Arthouse Communications en DataGold en hun interactieve zusters Gold & Bakery en Arthouse Interactive gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau heeft 50 werknemers en bij great: interaction werken nog eens 15 mensen. Het bureau staat onder leiding van Guy van Liemt (afkomstig van Arthouse) en Jeroen Hüpscher (Datagold). Arthouse en Datagold bestonden respectievelijk 30 en 25 jaar.

related partner content for mobile comes here

De aanleiding voor de fusie is volgens Van Liemt dat de bureaus samen sterker denken te staan en kostenbesparing. In 2004 duikelde het bureau-inkomen van Datagold van 3,2 miljoen naar 1,2 miljoen. Dat van Arthouse was stabiel op 3,2 miljoen. ‘Door de backoffice samen te voegen bespaar je natuurlijk al kosten. We hadden ervoor kunnen kiezen om de bureaulabels apart in de lucht te houden, maar we hebben ervoor gekozen de aanval te kiezen en het nieuwe label great in de markt te zetten.’ Great heeft een omzet van 4,5 miljoen euro.

Het nieuwe bureau heeft tien peilers: strategies, creation, interaction, activation, insights, experiences, media, communications, people, delivery.
Great heeft hiervoor een aantal vaste partners waarmee wordt samengewerkt : Trendbox, Adnovate, Ad!dict creative lab, The Name Works, Freestyle Events, NBTT, Action Team, Wage en Retail Management Center. Van Liemt: ‘Ondernemingen realiseren zich vaak niet dat zij jaarlijks gemiddeld 2.000 communicatiebeslissingen nemen. Het ontbreekt bedrijven op dit moment aan partners die al hun marketingcommunicatie problemen professioneel kunnen oplossen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in