DataGold en Arthouse fuseren tot Great
Het bureau heeft 50 werknemers en bij great: interaction werken nog eens 15 mensen. Het bureau staat onder leiding van Guy van Liemt (afkomstig van Arthouse) en Jeroen Hüpscher (Datagold). Arthouse en Datagold bestonden respectievelijk 30 en 25 jaar.
De aanleiding voor de fusie is volgens Van Liemt dat de bureaus samen sterker denken te staan en kostenbesparing. In 2004 duikelde het bureau-inkomen van Datagold van 3,2 miljoen naar 1,2 miljoen. Dat van Arthouse was stabiel op 3,2 miljoen. ‘Door de backoffice samen te voegen bespaar je natuurlijk al kosten. We hadden ervoor kunnen kiezen om de bureaulabels apart in de lucht te houden, maar we hebben ervoor gekozen de aanval te kiezen en het nieuwe label great in de markt te zetten.’ Great heeft een omzet van 4,5 miljoen euro.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Het nieuwe bureau heeft tien peilers: strategies, creation, interaction, activation, insights, experiences, media, communications, people, delivery.
Great heeft hiervoor een aantal vaste partners waarmee wordt samengewerkt : Trendbox, Adnovate, Ad!dict creative lab, The Name Works, Freestyle Events, NBTT, Action Team, Wage en Retail Management Center. Van Liemt: ‘Ondernemingen realiseren zich vaak niet dat zij jaarlijks gemiddeld 2.000 communicatiebeslissingen nemen. Het ontbreekt bedrijven op dit moment aan partners die al hun marketingcommunicatie problemen professioneel kunnen oplossen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid