Corporate blogs voor van alles en nog wat
Bedrijfsblogs moeten persoonlijk zijn, eerlijk, actueel en nieuwswaardig. Maar verder zijn de mogelijkheden zo ongeveer eindeloos.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Bedrijven kunnen corporate blogs voor allerlei doeleinden inzetten:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Kennisblog: (intern) kanaal voor het doorsluizen van kennis.
- Projectblog: ondersteunt medewerkers bij projectwerkzaamheden (discussieforum, kennisdoorgeefluik).
- Serviceblog: geeft klanten aanvullende informatie over producten.
- Klantenblog: helpt bij het onderhouden van klantcontacten en bijvoorbeeld bij het opbouwen van community’s rond producten.
- Productblog: sterk wervende blog rond een product.
- CEO-blog: kanaal waarmee de bedrijfsleiding rechtstreeks consumenten kan aanspreken, over strategische en branchekwesties.
- Medewerkerblog: biedt medewerkers de kans om hun eigen kijk op zaken te geven.
- Campagneblog: ter tijdelijke ondersteuning van pr-campagnes.
- Crisisblog: ondersteunt de bedrijfscommunicatie in crisissituaties, bijvoorbeeld bij terughaalacties.
Pas op: bloggen vereist wel enig schrijftalent. De populairste blogs zijn niet voor niets van journalisten en andere beroepsschrijvers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid