Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate blogs voor van alles en nog wat

Bedrijfsblogs moeten persoonlijk zijn, eerlijk, actueel en nieuwswaardig. Maar verder zijn de mogelijkheden zo ongeveer eindeloos.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven kunnen corporate blogs voor allerlei doeleinden inzetten:

related partner content for mobile comes here
  • Kennisblog: (intern) kanaal voor het doorsluizen van kennis.
  • Projectblog: ondersteunt medewerkers bij projectwerkzaamheden (discussieforum, kennisdoorgeefluik).
  • Serviceblog: geeft klanten aanvullende informatie over producten.
  • Klantenblog: helpt bij het onderhouden van klantcontacten en bijvoorbeeld bij het opbouwen van community’s rond producten.
  • Productblog: sterk wervende blog rond een product.
  • CEO-blog: kanaal waarmee de bedrijfsleiding rechtstreeks consumenten kan aanspreken, over strategische en branchekwesties.
  • Medewerkerblog: biedt medewerkers de kans om hun eigen kijk op zaken te geven.
  • Campagneblog: ter tijdelijke ondersteuning van pr-campagnes.
  • Crisisblog: ondersteunt de bedrijfscommunicatie in crisissituaties, bijvoorbeeld bij terughaalacties.

Pas op: bloggen vereist wel enig schrijftalent. De populairste blogs zijn niet voor niets van journalisten en andere beroepsschrijvers.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in