Consumentenvertrouwen voedselveiligheid hoog
Daarnaast steeg de naamsbekendheid van de VWA tussen 2003 en 2004 van 32 naar meer dan 50 procent. Van de mensen die in 2004 informatie zochten over voedselveiligheid, kwam 17 procent bij de VWA uit.
Uit eerder onderzoek blijkt dat het consumentenvertrouwen over 2003 redelijk hoog is. In 2004 is het niet veel gewijzigd. Opvallend is ten opzichte van een jaar eerder dat in 2004 consumenten zich minder zorgen maken over de veiligheid van voedingsmiddelen.
Maken ze zich wel zorgen, dan is dit net als in 2003 over producten als kip, kant-en-klaar maaltijden en vitaminepreparaten. De VWA begon vorig jaar daarom de campagne ‘Ban de bacterie’.
In overeenstemming met de resultaten uit 2003 zijn de consumenten van mening dat voornamelijk de overheid en de partijen in de voedselketen in grote mate verantwoordelijk zijn voor het op de markt brengen van veilige producten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid