Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen voedselveiligheid hoog

Consumenten hadden in 2004 evenals het jaar ervoor een hoog vertrouwen in de veiligheid van voedsel. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast steeg de naamsbekendheid van de VWA tussen 2003 en 2004 van 32 naar meer dan 50 procent. Van de mensen die in 2004 informatie zochten over voedselveiligheid, kwam 17 procent bij de VWA uit.
Uit eerder onderzoek blijkt dat het consumentenvertrouwen over 2003 redelijk hoog is. In 2004 is het niet veel gewijzigd. Opvallend is ten opzichte van een jaar eerder dat in 2004 consumenten zich minder zorgen maken over de veiligheid van voedingsmiddelen.

related partner content for mobile comes here

Maken ze zich wel zorgen, dan is dit net als in 2003 over producten als kip, kant-en-klaar maaltijden en vitaminepreparaten. De VWA begon vorig jaar daarom de campagne ‘Ban de bacterie’.
In overeenstemming met de resultaten uit 2003 zijn de consumenten van mening dat voornamelijk de overheid en de partijen in de voedselketen in grote mate verantwoordelijk zijn voor het op de markt brengen van veilige producten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in