Campagne: ING gaat voor hypotheken
Dit is opvallend in een periode waarin banken wat hypotheken betreft de hand op de knip houden. De insteek van de ING-campagne is dan ook niet ING positioneren als de hypotheekverstrekker - zoals voor de financiele crisis het geval was - maar als partij waar de hypotheek in goede handen is.
Na de introductie van de campagne ‘Oranje is ING’ in november vorig jaar wil ING in 2013 concreter laten zien wat de oranje mentaliteit van ING inhoudt en wat ING voor Nederlandse inwoners, bedrijven en instellingen kan betekenen. In de eerste vervolgcampagne ‘Oranje is je thuis voelen’ gaat het om zorgeloos wonen. Hiermee speelt de ING in op de sterk veranderende woningmarkt en klanten die zich in deze tijd zorgen maken over hun huis en de betaalbaarheid van hun hypotheek.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuDe nieuwe tv-commercial bestaat uit verschillende portretten van Nederlanders met hun huis. Door perspectief wordt de suggestie gewekt dat deze mensen hun huis omarmen, koesteren of ondersteunen. Een herkenbaar element in alle vervolgcampagnes wordt Nederlandse muziek, ingezongen Nielson. Deze zanger, bekend van het tv-programma‘ De beste singer-song writer van Nederland’, vertolkt in deze commercial het nummer ‘Hier’ van Bløf. Naast muziek vormen ook bekende Nederlanders een rode draad binnen de campagnes van ING. Dit keer Ellen ten Damme die op een woonboot woont.
Credits
Strategie en creatie: JWT Amsterdam
Klant: Johan van der Zanden, Louise Meijer, Ivo van Doren
Regisseur: Werner Damen
Screen Producer: Sasja van Nie
Muziek: Nielson
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid