Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: ING gaat voor hypotheken

ING begint een nieuwe campagne waarin hypotheekhulp centraal staat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is opvallend in een periode waarin banken wat hypotheken betreft de hand op de knip houden. De insteek van de ING-campagne is dan ook niet ING positioneren als de hypotheekverstrekker - zoals voor de financiele crisis het geval was - maar als partij waar de hypotheek in goede handen is.

related partner content for mobile comes here

Na de introductie van de campagne ‘Oranje is ING’ in november vorig jaar wil ING in 2013 concreter laten zien wat de oranje mentaliteit van ING inhoudt en wat ING voor Nederlandse inwoners, bedrijven en instellingen kan betekenen. In de eerste vervolgcampagne ‘Oranje is je thuis voelen’ gaat het om zorgeloos wonen. Hiermee speelt de ING in op de sterk veranderende woningmarkt en klanten die zich in deze tijd zorgen maken over hun huis en de betaalbaarheid van hun hypotheek.

De nieuwe tv-commercial bestaat uit verschillende portretten van Nederlanders met hun huis. Door perspectief wordt de suggestie gewekt dat deze mensen hun huis omarmen, koesteren of ondersteunen. Een herkenbaar element in alle vervolgcampagnes wordt Nederlandse muziek, ingezongen Nielson. Deze zanger, bekend van het tv-programma‘ De beste singer-song writer van Nederland’, vertolkt in deze commercial het nummer ‘Hier’ van Bløf. Naast muziek vormen ook bekende Nederlanders een rode draad binnen de campagnes van ING. Dit keer Ellen ten Damme die op een woonboot woont.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Strategie en creatie: JWT Amsterdam
Klant: Johan van der Zanden, Louise Meijer, Ivo van Doren
Regisseur: Werner Damen
Screen Producer: Sasja van Nie
Muziek: Nielson

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in