Overslaan en naar de inhoud gaan

Bruce Lee promoot postuum Johnnie Walker Blue Label

Whiskymerk Johnnie Walker gebruikt in een nieuwe commercial voor de Chinese markt Bruce Lee om Johnnie Walker Blue Label te promoten. Maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Detail: Bruce Lee dronk namelijk niet na een slechte ervaringen met alcohol.

related partner content for mobile comes here

Haakje is dat het dit jaar veertig jaar geleden is dat de Kungfu-ster/acteur op 32-jarige leeftijd stierf.

Negen maanden werk
Er is, zo is in de te lezen, zo'n negen maanden aan de commercial gewerkt.

Een Bruce Lee look-alike werd gebruikt, in combinatie met een digitale recreatie van Lee's gezichtsuitdrukkingen. Er komen diverse quotes van Lee voorbij.

Het karakter van Lee is gebruikt omdat Daigeo, merkeigenaar van Johnnie Walker, een 'game changer' nodig had om zijn Blue Label-variant in de Oosterse markt neer te zetten. Blue Label is een blend en 'blends both new and old whisky.'

De 90-seconden commercial verbindt Lee's ';-filosofie">be water'-filosofie met de slogan van Johnnie Walker 'Keep Walking'.

Het is de bedoeling dat de commercial ook in andere landen wordt uitgezonden.

Eerbetoon?
Veel Chinezen vinden de commercial een mooi eerbetoon aan de overleden vechter/acteur, anderen noemen het een uiting van slechte smaak. 'Geen eerbetoon, maar gewoon een commercial.'

Kritiekpunt is dat Lee postuum wordt gebruikt om een levensstijl te promoten waar hij in zijn leven nooit achterstond.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in