Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsleven in actie tegen discriminatie van Engelse influencers

Engelse influencers klagen over grote verschillen in de vergoedingen. Bekende bedrijven gaan via belangengroep ISBA wijzigingen doorvoeren.
Geld
Geld

Bekende bedrijven en influencersbureaus beloven concrete veranderingen die (financiële) discriminatie van Engelse influencers tegen te gaan. In de media en op sociale media woedt in Engeland al langer discussie over de grote verschillen in vergoedingen tussen influencers die dezelfde reclameboodschap delen. Bureaus en merken delen influencers in groepen in, onder andere gebaseerd op hun bereik. 

related partner content for mobile comes here

Engelse marketing moet diverser en inclusiever

Die groepen liggen onder vuur vanwege vermeende discriminatie, bijvoorbeeld op geslacht of huidskleur. Vanuit de Engelse belangenvereniging ISBA beloven 23 grote bedrijven en dertien influencerbureaus nu om discriminatie via die groepen te stoppen. Zo willen de aangesloten partijen samenwerken om 'onacceptabele verschillen' in financiële vergoedingen aan groepen influencers tegen te gaan. Ook beloven ze samen te werken om 'regelmatig' te toetsen hoe 'divers' de ingeschakelde influencers zijn. Tot slot zeggen de bedrijven ook actie te gaan ondernemen om hun eigen marketingteams diverser te maken. Die zet moet leiden tot inclusievere marketingcampagnes. 

Ook Nederlandse merken bij ISBA

De drie toezeggingen gelden voor zover bekend alleen voor Engeland, en zijn gedaan door de leden van de ISBA. Tientallen internationale merken zijn bij de ISBA aangesloten, van McDonald's, Google en Lidl tot Renault, Samsung en TikTok. Ook Nederlandse bedrijven als Heineken hebben zich aangesloten bij de ISBA, merkt onder meer Emerce op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in