Ashu met 'grootste mobiele advertentienet'
Na met Overloaded een tijdje tevergeefs binnen Endemol te hebben geopereerd, ging Ashu Mathura met Overloaded begin 2006 in Noorse handen over.
Dus werd het tijd voor een nieuwe uitdaging en dat is Mads, de afkorting van 'mobile ads'.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAdverteerders kunnen vanaf 10 juli tekst- en banneradvertenties kopen op de mobiele sites van onder andere Spits, TMF/MTV, Samsung Funclub, eMessenger, eMSN, en vele andere.
Het Mads netwerk telt nu al een bereik van meer dan 10 miljoen views per maand, zegt Mathura, en dat evenaart geen enkel advertentienet dat mobiel werkt in Europa. En dan ben je de grootste. Ashu is een bekwaam ondernemer, die innoveert, gaten in de markt ziet en weet dat de Nederlandse markt te klein is. "Mads is actief in heel Europa, maar voor 2006 ligt de focus op Nederland, België, Engeland en Duitsland."
De technologische basis is de zelf ontwikkelde 'Madserver' die het mogelijk maakt om real-time dynamische advertenties te tonen op mobiele sites. Het is darmee vanaf eind 2006 ook mogelijk om advertenties te tonen op basis van specifieke kenmerken, zoals content type, content keywords, tijd, land, gsm netwerk, type telefoon en locatie.
Diverse grote Nederlandse mobiele portalen, laat Mathura weten, zoals Telfort Spot, hebben dan ook al een licentie op de Madserver technologie om te integreren binnen hun mobiele portaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid