Overslaan en naar de inhoud gaan

Ashu met 'grootste mobiele advertentienet'

Ashu Mathura komt oorspronkelijk uit de stal van Lost Boys, en dat was bepaald geen school in bescheidenheid. Hij lanceert dus op 10 juli…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na met een tijdje tevergeefs binnen Endemol te hebben geopereerd, ging Ashu Mathura met Overloaded begin 2006 over.

related partner content for mobile comes here

Dus werd het tijd voor een nieuwe uitdaging en dat is , de afkorting van 'mobile ads'.

Adverteerders kunnen vanaf 10 juli tekst- en banneradvertenties kopen op de mobiele sites van onder andere Spits, TMF/MTV, Samsung Funclub, eMessenger, eMSN, en vele andere.

Het Mads netwerk telt nu al een bereik van meer dan 10 miljoen views per maand, zegt Mathura, en dat evenaart geen enkel advertentienet dat mobiel werkt in Europa. En dan ben je de grootste. Ashu is een bekwaam ondernemer, die innoveert, gaten in de markt ziet en weet dat de Nederlandse markt te klein is. "Mads is actief in heel Europa, maar voor 2006 ligt de focus op Nederland, België, Engeland en Duitsland."

De technologische basis is de zelf ontwikkelde 'Madserver' die het mogelijk maakt om real-time dynamische advertenties te tonen op mobiele sites. Het is darmee vanaf eind 2006 ook mogelijk om advertenties te tonen op basis van specifieke kenmerken, zoals content type, content keywords, tijd, land, gsm netwerk, type telefoon en locatie.

Diverse grote Nederlandse mobiele portalen, laat Mathura weten, zoals Telfort Spot, hebben dan ook al een licentie op de Madserver technologie om te integreren binnen hun mobiele portaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in