Appie-ervaringen op Youtube
In de afgelopen anderhalf jaar is Appie op de iPhone en Android inmiddels meer dan 700.000 keer gedownload. En sinds de introductie van de webversie op ah.nl/appie maken ah.nl bezoekers ook gebruik van Appie, aldus Albert Heijn. Onlangs is de webversie geschikt gemaakt voor iPad-gebruikers.
Maar in een doorsnee Albert Heijn zie je nog weinig mensen met een smartphone annex boodschappenlijstje rondlopen. Dus moet deze campagne de app -met al zijn mogelijkheden- wat bekender maken bij het grote publiek.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn 30 seconden kun je maar enkele zaken aanstippen, dus vertellen gebruikers op Youtube verder over hun ervaringen met Appie. De verhalen, een stuk of 20, zijn op film vastgelegd door programmamaker Frans Bromet.
Alle verhalen hebben een persoonlijke insteek, maar je kunt er uit opmaken dat de gebruikers allemaal op zoek zijn naar zo veel mogelijk gemak en hulp. Bij het boodschappen doen, het koken zelf, het vinden van recepten, scannen van barcodes, enzovoort.
De filmpjes zijn niet spontaan: af en toe hoor je een woord voorbijkomen dat ingefluisterd lijkt te zijn door Appie zelf. En daar kan zelfs een Frans Bromet niets aan veranderen. [update] Maar nee, volgens de makers is er niets ingefluisterd: deze mensen hebben zich zelf aangemeld en het zijn hun eigen verhalen.
Appie geeft het publiek de ruimte om met eigen ideeën te komen: de komende drie weken worden de tien beste ideeën van gebruikers, die binnenkomen via ah.nl/appie/besteidee, beloond met 1 minuut gratis winkelen bij Albert Heijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid