Overslaan en naar de inhoud gaan

Appie-ervaringen op Youtube

De iPhone-applicatie Appie is vanaf deze week te zien in de nieuwste televisiecommercial van Albert Heijn. Maar ook op Youtube, met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de afgelopen anderhalf jaar is Appie op de iPhone en Android inmiddels meer dan 700.000 keer gedownload. En sinds de introductie van de webversie op maken ah.nl bezoekers ook gebruik van Appie, aldus Albert Heijn. Onlangs is de webversie geschikt gemaakt voor iPad-gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Maar in een doorsnee Albert Heijn zie je nog weinig mensen met een smartphone annex boodschappenlijstje rondlopen. Dus moet deze campagne de app -met al zijn mogelijkheden- wat bekender maken bij het grote publiek.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In 30 seconden kun je maar enkele zaken aanstippen, dus vertellen gebruikers op Youtube verder over hun ervaringen met Appie. De verhalen, een stuk of 20, zijn op film vastgelegd door programmamaker Frans Bromet.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Alle verhalen hebben een persoonlijke insteek, maar je kunt er uit opmaken dat de gebruikers allemaal op zoek zijn naar zo veel mogelijk gemak en hulp. Bij het boodschappen doen, het koken zelf, het vinden van recepten, scannen van barcodes, enzovoort.

De filmpjes zijn niet spontaan: af en toe hoor je een woord voorbijkomen dat ingefluisterd lijkt te zijn door Appie zelf. En daar kan zelfs een Frans Bromet niets aan veranderen. [update] Maar nee, volgens de makers is er niets ingefluisterd: deze mensen hebben zich zelf aangemeld en het zijn hun eigen verhalen.

Appie geeft het publiek de ruimte om met eigen ideeën te komen: de komende drie weken worden de tien beste ideeën van gebruikers, die binnenkomen via , beloond met 1 minuut gratis winkelen bij Albert Heijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in