AH introduceert WK-mascotte Beesie
Er gingen al geruchten dat Albert Heijn rond het WK met Beesies zou komen. In totaal worden voor en tijdens het WK 31 miljoen gratis Beesies verspreid in de kleuren rood, wit, blauw en oranje. Klanten krijgen een Beesie cadeau bij een besteding van 15 euro. Ook zijn er grote Beesie-sjaals (2.49 euro) en Beesie-caps (2.99 euro) beschikbaar.
Opvallend is dat AH met Unilever samenwerkt rondom de commercial om de Beesies te introduceren. In deze commercial figureren spelers van Oranje - zoals Robin van Persie, Nigel de Jong en Maarten Stekelenburg. Dat dit de enige commercial in Nederland is waarin spelers van het Nederlands elftal optreden, heeft te maken met de samenwerking tussen Albert Heijn en Unilever en het feit dat Unilever ook sponsor van Oranje is. Het partnership tussen AH en Unilever bestaat al twee jaar met voetbal als centraal thema. In de commercial is het WK-lied van Guus Meeuwis en Marco Borsato 'Schouder aan Schouder' te horen.
Oranje-fans kunnen op Facebook en Hyves voor zichzelf en hun vrienden een eigen Beesie-supportersspandoek maken. Hyvers kunnen met een speciale online toolkit hun profielpagina volledig in Beesie-stijl pimpen. Voetbalfans kunnen via Windows Live Messenger speciaal ontworpen Beesie emoticons naar elkaar sturen en op een Beesie Flickrsite foto's met Beesie uploaden.
Sander van der Laan, algemeen directeur van Albert Heijn: 'Beesie is de grootste supporter van het Nederlands elftal. Deze ultieme mascotte kan overal worden opgeplakt, maar je kunt hem ook buigen en ergens omheen draaien. De mogelijkheden zijn eindeloos. Met Beesie laten onze klanten - jong en oud - zien dat ze achter Oranje staan.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid