Overslaan en naar de inhoud gaan

'Adverteerders moeten angst door oorlog wegnemen’

Amerikaanse adverteerders moeten hun marketingstrategieën aanpassen om consumenten tegemoet te komen die zich angstig voelen over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze zouden die gevoelens weg kunnen nemen door waarden als veiligheid, hoop en familie over te brengen. Uit een door J Walter Thompson uitgevoerde studie getiteld The Anxiety Index blijkt volgens Brandrepublic dat consumentenbestedingen tijdens de oorlog drastisch veranderen vanwege angstgevoelens.

related partner content for mobile comes here

Een krappe minderheid (51 pct) van de ondervraagden gaf aan reclame in oorlogstijd niet ongepast te vinden, maar eerder dat zij reclame ervaren als geruststellend vanwege de symboliek van een terugkeer naar een normale gang van zaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in