Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen prognose van VNU

Vóór goodwill en buitengewone lasten is de winst van VNU vorig jaar gestegen met 9 pct tot 452 miljoen euro. De omzet daalde met 11 pct…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nettowinst van VNU is vorig jaar gestegen met 83 pct tot 170 miljoen euro, maar de winst werd geflatteerd door de verkoop van de divisies Consumenteninformatie en Educatieve informatie. Het informatieconcern stelt zijn aandeelhouders voor over vorig jaar 52 eurocent dividend uit te keren, 3 cent minder dan een jaar eerder. Eind 2002 bedroeg de nettoschuld van de onderneming 3,53 miljard.
Op een persconferentie vanochtend repte topman Rob van den Bergh van ‘erg goede resultaten’ over het afgelopen jaar, ‘ons eerste jaar als een volledig getransformeerd bedrijf’. Ondanks de economisch moeilijke omstandigheden overal in de wereld is de winst per aandeel met 6 pct gestegen (1,83 euro).

related partner content for mobile comes here

Het zorgenkindje was wederom de divisie Business informatie, dat te maken heeft met de gedaalde reclame-inkomsten in Europa (33 pct) en in de VS (18 pct). Daar stond forse kostenreducties tegenover, zoals het opheffen van diverse tijdschriften en beurzen. Voor 2003 wordt een verdere verlaging van de reclame-inkomsten verwacht, vooral in Europa. Vooral de personeelsadvertenties in Engeland en Nederland staan sterk onder druk in de eerste helft van dit jaar. Maar ook hier wordt stevig in de kosten gesneden.

De investeringen blijven ongeveer gelijk aan het niveau van vorig jaar en de werkgelegenheid blijft grotendeels op peil. Dit los van de mogelijke verkoop van ACNielsen’s Customized Research-services en Claritas Europe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in