Geen prognose van VNU


De nettowinst van VNU is vorig jaar gestegen met 83 pct tot 170 miljoen euro, maar de winst werd geflatteerd door de verkoop van de divisies Consumenteninformatie en Educatieve informatie. Het informatieconcern stelt zijn aandeelhouders voor over vorig jaar 52 eurocent dividend uit te keren, 3 cent minder dan een jaar eerder. Eind 2002 bedroeg de nettoschuld van de onderneming 3,53 miljard.
Op een persconferentie vanochtend repte topman Rob van den Bergh van ‘erg goede resultaten’ over het afgelopen jaar, ‘ons eerste jaar als een volledig getransformeerd bedrijf’. Ondanks de economisch moeilijke omstandigheden overal in de wereld is de winst per aandeel met 6 pct gestegen (1,83 euro).
Het zorgenkindje was wederom de divisie Business informatie, dat te maken heeft met de gedaalde reclame-inkomsten in Europa (33 pct) en in de VS (18 pct). Daar stond forse kostenreducties tegenover, zoals het opheffen van diverse tijdschriften en beurzen. Voor 2003 wordt een verdere verlaging van de reclame-inkomsten verwacht, vooral in Europa. Vooral de personeelsadvertenties in Engeland en Nederland staan sterk onder druk in de eerste helft van dit jaar. Maar ook hier wordt stevig in de kosten gesneden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftDe investeringen blijven ongeveer gelijk aan het niveau van vorig jaar en de werkgelegenheid blijft grotendeels op peil. Dit los van de mogelijke verkoop van ACNielsen’s Customized Research-services en Claritas Europe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid