16 posts op Instagram om je vingers bij af te likken
Instagram heeft de wind mee. Groter dan Twitter, hoge interactie op de content en sinds kort kunnen marketeers ook adverteren. De hoogste tijd dus om op zoek te gaan naar de lekkerste posts op dit selfie-platform. Welke bedrijven weten te scoren met mooie, grappige en creatieve berichten?
Wij zetten 16 inspirerende voorbeelden voor je op een rij.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu1. Actualiteit is key op Instagram, hoe dichter op het nieuws hoe beter. De Efteling snapt dat met deze knaller:
2. Je producten verkopen is belangrijk, maar doe het vooral niet te opvallend en tÈ commericeel. HermËs weet de boodschap hier creatief te verpakken:
3. Op Instagram zijn de interactieve mogelijkheden beperkt. Des te knapper als het je lukt om de functionaliteiten creatief in te zetten. Old Spice lukt het met deze hele toffe campagne. Klik op de foto voor de tags:
4. Maar simpelere interactieve posts kunnen ook erg goed werken:
5. Instagrammers maken zelf de vetste foto's van je product. Slim dus om deze af en toe te featuren op je eigen account. KLM snapt dat:
6. Starbucks snapt dat ook:
7. En GoPro al helemaal!
8. Sinds 30 september 2015 kunnen Nederlandse bedrijven adverteren op Instagram. Dat verliep niet al te smooth, zie bijvoorbeeld deze case van Hellmann's. Maar Heineken bewijst met hun 1e advertentie, dat ads zeker succesvol kunnen zijn als deze visueel eye-popping Èn relevant zijn. Onderstaande visual trok bijna 50.000 likes.
Screen-Shot-2015-10-13-at-15.45.23.png
9. NikeLab weet zich op Instagram te onderscheiden door Instagrams belemmeringen qua afmetingen als kans te zien:
10. Muziekgroep Le Le bracht een heus Instagram-album uit. Met 9 tracks van 15 secondes, waaronder deze:
11. Met de juiste tone of voice bereik je de doelgroep. Nos Kort (doelgroep 13-19) snapt dit met deze creatieve videomontages en gast-journaallezers zoals rapper Ronnie Flex. (leuk onderwerp trouwens <3)
12. Fanta snapt dat het slim is om je social media platforms elkaar te laten versterken (dank Instagramblogger Eliane Roest voor het insturen):
13. Maar het allerbelangrijkst blijven de visuals. Die moeten gewoon supermooi zijn en passen bij de foto's die Instagrammers zelf plaatsen. Dat snapt o.a. Veloretti:
14. En dat snapt Marie-Stella-Maris:
15. En Scotch & Soda
Screen-Shot-2015-10-13-at-16.13.59_1.png
16. Tenslotte nog deze te gekke campagne van Ikea om het af te ronden:
Deze blog kwam tot stand in samenwerking met De Beste Social Jobs. Het blog werd geschreven door Diederik Broekhuizen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid